وزیر نیرو؛

طرح تأمین آب ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور در حال اجراست

1401/01/16 - 20:55 - کد خبر: 60870
آب

نصر: وزیر نیرو گفت: طرح جهاد آب رسانی در روستاها و با هدف تأمین آب ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور در حال اجراست.

به گزارش نصر، علی‌اکبر محرابیان در حاشیه نشست امروز خود با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در تشریح مطالب مطرح شده در این جلسه گفت: این نخستین جلسه ما در سال ۱۴۰۱ در کمیسیون کشاورزی بود و گزارشی از وضعیت آب و برق کشور طی شش ماهه دوم سال گذشته و برنامه‌های وزارت نیرو برای سال جاری در این نشست ارائه شد.
وزیر نیرو ادامه داد: موضوعات مربوط به تابستان، بحث مدیریت آب و برق کشور در این جلسه مطرح و در ادامه از نقطه نظرات اعضای کمیسیون کشاورزی استفاده کردیم و امیدواریم در سایه همکاری وزارت نیرو و کمیسیون کشاورزی و در چارچوب قانون بودجه ۱۴۰۱ بتوانیم بسیاری از مسائل و انتظارات مردم را برآورده کنیم.
محرابیان تأکید کرد: مردم در روستاها و هم در شهرها در موضوع آب رسانی توقعات بسیار زیادی دارند که انتظارات درست و به جایی است، طرح جهاد آب رسانی در روستاها و با هدف تأمین آب ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور در حال اجراست البته با اعتباراتی که در چارچوب بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب شده و به این بخش تزریق خواهد شد، سرعت اجرای طرح بیشتر می شود.
وی اظهار کرد: این یک طرح عمرانی وسیع و فراگیر در کشور و در تمام استان‌ها خواهد بود و مشکل بسیاری از روستاهای فاقد آب حل می شود. در بحث تأمین آب شهری نیز توسعه آب رسانی به شهرها به ویژه شهرهایی که نیازمند آب بوده و دارای طرح‌های اضطراری هستند در اولویت کار قرار گرفته‌اند.
وزیر نیرو تصریح کرد: امسال امیدواریم بتوانیم بسیاری از این طرح‌ها را عملیاتی کنیم هر چند سال سختی به دلیل کاهش بارندگی پیش رو داریم. در برخی استان‌ها متأسفانه دچار خشکسالی هستیم به ویژه استان‌هایی که دو سال پیاپی خشکسالی داشته‌اند و در سال سختی به سر می‌برند و از همه هم‌میهنان در بخش شرب و هم کشاورزی دعوت به صرفه‌جویی می‌کنیم تا بتوانیم با میزان آبی که می‌توانیم تأمین کنیم این سال را سپری کنیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار