معاون بهداشت رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

تیم‌های واکسیناسیون سیار در تفرجگاه‌های تبریز مستقر شدند

1401/01/16 - 09:41 - کد خبر: 60826
واکسیناسیون

نصر: معاون بهداشت رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: تیم های واکسیناسیون سیار کرونایی در تفرجگاه های تبریز جهت خدمات رسانی به آحاد مردم و به خصوص دانش آموزان و دانشجویان مستقر شدند.

به گزارش نصر، حسین حقائی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به حضوری بودن مدارس و دانشگاه ها و بازگشائی این مراکز در سطح استان و کلانشهر تبریز  و در راستای اطمینان از سلامت خانوارها، تقاضا می کنیم والدین نسبت به تزریق واکسن برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله و نیز تکمیل نوبت سوم واکسیناسیون خود اقدام کنند.
وی اظهار داشت: بدین منظور ضمن آماده بودن کلیه مراکز تجمیعی، تیم های واکسیناسیون سیار دانشگاه علوم پزشکی نیز در تفرجگاه ها و پارک ها شهر تبریز حضور خواهند داشت تا نسبت به تزریق واکسن کرونا برای همشهریان اقدام کنند.
حقائی اعلام کرد: بر اساس آخرین اطلاعات موجود، در حال حاضر از مجموع ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی تعداد چهار شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۲ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.
وی ادامه داد: هم اکنون تعداد ۲۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۸۲ نفر از آنها تحت مراقبت‌های ویژه و ۲۱  نفر از این تعداد نیز تحت دستگاه ونتیلاتور قرار دارند و متاسفانه یک نفر از بیماران کرونایی طی شبانه روز گذشته فوت کرده است.
به گفته حقائی تاکنون از جمعیت چهار میلیونی آذربایجان شرقی ۸۹/۸۲ درصد دز اول، ۸۲/۶۰ درصد دز دوم و  ۵۲/۳۶ درصد نیز دز سوم واکسن های خود را دریافت کرده اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار