مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز خبر داد:

فرسودگی ۴۰ درصد مدارس ناحیه یک آموزش ‌و پرورش تبریز

1401/01/15 - 13:13 - کد خبر: 60793
مدرسه فرسوده

نصر: مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز از فرسودگی و استهلاک بیش از ۴۰ درصد مدارس سطح این ناحیه خبر داد. 

به گزارش نصر، اسفندیار صادقی روز دوشنبه در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: ۱۰۰ درصد مدارس ناحیه یک تبریز از دیروز شروع به فعالیت حضوری کرده و بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان در ۱۸۰ مدرسه این ناحیه صبح روز گذشته در اولین روز تحصیلی سال ۱۴۰۱ در کلاس‌های درس حضور یافتند. 
وی افزود: طبق نظرسنجی صورت گرفته در بازدید میدانی، همه دانش‌آموزان می‌گویند آموزش حضوری منجر به فهم عمیق، درست و اولی مطالب درسی می‌شود. 
مدیر ناحیه یک آموزش و پرورش تبریز خاطرنشان کرد: این ناحیه  ۷۵ هزار نفر دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف دارد که ۹۲ درصد آنان در مدارس غیردولتی مشغول کسب علم هستند. 
وی یادآوری کرد: بیشتر مدارس غیردولتی تبریز در سطح ناحیه یک هستند، به گونه ای که ۴۸۱ مدرسه و آموزشگاه غیرانتفاعی در این ناحیه داریم. 
وی اضافه کرد: سه هزار همکار شاغل در مدارس دولتی و چهار هزار نفر در مدارس غیر دولتی شامل مدیر و کارمند داریم و علاوه بر آن  حدود چهار هزار نفر نیز همکاران بازنشسته داریم. 
صادقی ابراز داشت: از نظر علمی با وجود آموزشگاه‌های متعدد آزاد، جزو نواحی برتر تبریز بوده و  حائز رتبه‌های دو رقمی و برتر  در کنکور هستیم. 
وی ادامه داد: آموزش در کنار پرورش تحقق می‌یابد و در همین راستا و در بعد پرورش فکری، دینی و عقیدتی دانش آموزان برنامه‌هایی ترتیب داده‌ایم تا استعدادها را پرورش دهیم. 
وی اضافه کرد: معتقد به آموزش حضوری هستیم، زیرا که در بحث آموزش مجازی بنا بر یافته‌های کارشناسان، تنها ۳۰ درصد امر آموزش محقق می‌شود، ولی در بحث آموزش حضوری تحقق آموزش درصد بالایی دارد. 
مدیر ناحیه یک تبریز با اشاره به بروزرسانی سطح دانش و اطلاعات آموزگاران نیز اعلام کرد: ۵۲ دوره آموزشی برای همکاران برگزار کردیم که در طول این دوره‌ها انواع کلاس‌های ضمن خدمت، بازبینی کتاب‌ها و نحوه آموزش بین همکاران، ارزیابی مسولین و بروزآوری داشته‌های علمی معلمان انجام گرفته است. 
وی افزود زود: قدردان زحمات آموزگاران و زحمات آنها هستیم که در دوران کرونا سختی زیادی کشیدند و بدون کوچک ترین امکاناتی امر آموزش را تعطیل نکردند و حتی ۳۰ درصد آنها آرتروز گردن گرفته‌اند. 
صادقی در پاسخ به سوالی پیرامون تعطیلی مجدد مدارس نیز گفت: تابع دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا هستیم، که مصوبات آن اولی تر از مصوبات شورای آموزش و پرورش است.
انتهای پیام/

پژوهشیار