معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان؛

یک هزار و ۱۷۴ پرونده تخلفاتی صنفی در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد

1401/01/14 - 16:00 - کد خبر: 60746
دادگاه

نصر: معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با اشاره به بخشی از آمار طرح نظارتی نوروز از انجام ۶ هزار و ۳۳۲ بازرسی و تشکیل یک هزار و ۱۷۴ پرونده تخلفاتی صنفی در یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش نصر، یوسف پایدار روز یکشنبه در یک گفت و گوی خبری با بیان اینکه ارزش پرونده های تخلفاتی طی مدت یاد شده در حدود ۶۶.۵ میلیارد ریال بوده است، گفت : گشت های مشترک نظارتی به همت تمامی دستگاه های مسئول استانی در ایام نوروز تداوم داشته و در بیش از یکهزار و ۳۰۰ گشت مشترک ، ۳۲۲ پرونده تخلفاتی به ارزش ۱۳ میلیارد ریال تشکیل شده است.
وی تاکید کرد : رعایت دقیق درصد سود قانونی و مصوب و همچنین صدور صورتحساب و درج قیمت کالا و خدمات از مهمترین بخش های نظارتی در طرح نظارتی نوروز بوده و با برنامه های ابلاغی از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان ، علاوه بر ایام نوروز در جهت صیانت از حقوق شهروندان نظارت های میدانی و سیستمی در ایام ماه مبارک رمضان نیز تداوم خواهد داشت.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تشریح کرد : عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم صدور صورتحساب و عدم رعایت موازین بهداشتی عمده تخلفات واحدهای صنفی و خدماتی در جریان اجرای طرح نظارتی نوروز بوده اند.
وی ادامه داد : واحدهای خدماتی امداد و نجات، آتش نشانی، اورژانس، هتل، واحدهای غذاخوری ، اسکان فرهنگیان ، امدادخودرو ، چادرها عرضه میوه شب عید ، محل برگزاری نمایشگاه ویژه نوروز و پایانه های مسافربری از جمله واحدهای خدماتی استان بوده اند که در قالب گشت های مشترک بازرسی در طول تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ مورد نظارت قرار گرفته اند.
پایدار، مجموع شکایات دریافتی قابل پیگیری از هفتم اسفند سال گذشته تاکنون را ۶۴۳ مورد اعلام کرد و گفت: در طرح نظارتی نوروز بازرسان صمت آذربایجان شرقی با همکاری سایر دستگاه های متولی اعم از جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی براساس برنامه های پیش بینی شده در حوزه نظارت بر عرضه کالا و ارائه خدمات بر مناطق ده گانه تبریز نظارت داشته اند.
وی با بیان اینکه بازرسی های شکایت محور نیز با جدیت در ایام نوروز در دستور کار قرار داشته است، تاکید کرد: با متخلفان صنفی حسب ضوابط برخورد قانونی خواهد شد و شهروندان عزیز می توانند شکایات و گزارش های خود را از طریق درگاه های مختلف سازمان صمت بویژه سامانه تلفنی ۱۲۴ مطرح کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار