وزیر خارجه امارات:

راهی برای توافق با ایران وجود دارد/ ایران به پای میز مذاکره بیاید

1398/08/19 - 13:53 - کد خبر: 6073
وزیر خارجه امارات

نصر: "انور قرقاش": من معتقدم می‌توان راهی برای توافق با ایران پیدا کرد که همه طرف‌ها آماده آن باشند. این مسیری طولانی خواهد بود و صبر و شجاعت لازم را می‌طلبد.

به گزارش نصر به نقل از عصر ایران ، وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات متحده عربی در اظهاراتی گفته است ایران باید برای حل و فصل اختلافات و پایان دادن به تنش و بحران در منطقه، به پای میز مذاکره با قدرت‌های جهانی (آمریکا) و کشورهای منطقه بیاید.

"انور قرقاش" وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات روز یکشنبه (امروز)  گفت که ایران باید برای گفتگو با قدرت‌های جهانی و کشورهای حوزه خلیج فارس به پای میز مذاکره بیاید و به دنبال توافق جدیدی باشد که تنش‌های منطقه‌ای را کاهش داده و اقتصاد این کشور را احیا کند.

"انور قرقاش" امروز (یکشنبه) در سخنانی  در ابوظبی گفت: افزایش بیشترتنش  در این مرحله به  نفع هیچ طرفی نیست و ما به شدت اعتقاد داریم که جایی برای موفقیت دیپلماسی جمعی وجود دارد  او همچنین نسبت به "انتخاب غلط" بین دو گزینه" جنگ" و یک "توافق ناقص هسته‌ای" هشدار داد.

به گفته قرقاش، مذاکرات جدید با ایران نه تنها باید در موضوع هسته‌ای باشد بلکه باید نگرانی‌ها از برنامه موشکی بالستیک و آنچه که "مداخلات منطقه‌ای ایران از طریق گروه‌های نیابتی" خواند، نیز برطرف کند.

قرقاش که در یک نشست سالانه مباحث استراتژیک در ابوظبی سخنرانی می‌کرد، گفت کشورهای عربی منطقه نیز به دلیل نگرانی‌هایی که از فعالیت‌های هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای ایران دارند، باید ضلعی از میز مذاکره با ایران باشند.

 او گفت:  من معتقدم می‌توان راهی برای توافق با ایران پیدا کرد که همه طرف‌ها آماده آن باشند. این مسیری طولانی خواهد بود و صبر و شجاعت لازم را می‌طلبد.

او افزود: مهم این است كه جامعه بین‌الملل (در مقابل ایران) در یك جبهه قرار بگیرند، به ویژه ایالات متحده و كشورهای اتحادیه اروپا و همچنین كشورهای منطقه.

انتهای پیام/

پژوهشیار