خبر/

برق رسانی به کمپ های اضطراری زلزله زدگان

1398/08/19 - 13:39 - کد خبر: 6068
برق رسانی، زلزله تبریز برق رسانی، زلزله تبریز برق رسانی، زلزله تبریز برق رسانی، زلزله تبریز

نصر: اکیپ های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با تلاش شبانه و در ساعات اولیه پس از وقوع زمین لرزه نسبت به بازسازی موقت و تامین برق زلزله زدگان اقدام کرد.

به گزارش نصر، شبکه های توزیع برق آسیب دیده در زمین لرزه بامداد جمعه بخش ترکمانچای شهرستان میانه در کمترین زمان ممکن بازسازی شد.

اکبر فرج نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی ضمن اعلام این مطلب و با عرض تسلیت به مناسبت جان باختن تعدادی از هموطنان در این حادثه دلخراش طبیعی افزود: اکیپ های عملیاتی این شرکت با مدیریت رشت آبادی معاونت بهره برداری و عربلو مدیر برق شهرستان میانه بلافاصله بعد از وقوع زلزله، شبانه به محل روستای ورنکش کانون زلزله اعزام ونسبت به بازسازی شبکه های آسیب دیده اقدام کردند.

وی گفت : بخش اصلی آسیب های وارده به شبکه توزیع برق در روستای ورنکش بود که پنج مورد واژگونی تیر برق 15 مورد کجی تیر در این روستا که دارای 450 مشترک بوده است ، حادث شده بود.

فرج نیا با اشاره به اینکه در این روستا حدود 80 دستگاه کنتور نیز کاملاً تخریب و زیر آوار مانده بودگفت: اکیپ های عملیاتی این شرکت با توجه به تجارب خوبی که از حوادث و مانورهای قبلی دارند ، با جدیت و تلاش بی وقفه و با رعایت کلیه ضوابط ایمنی، تیرهای واژگون شده این روستا را تامین کردند بطوری که تا ساعت 11 قبل از ظهر حدود 9 ساعت پس از وقوع زلزله کار بازسازی موقت شبکه توزیع برق روستای ورنکش به اتمام رسید.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از همکاری سایر ادارات و نهادهای مسئول در تامین برق مناطق زلزله زده گفت: در حال حاضر کار بازسازی شبکه برق 13 روستای حادثه دیده در حوزه شهرستانهای میانه و سراب با حضور قریب به 10 اکیپ عملیاتی این شرکت در حال انجام است و امیدواریم پس از بازسازی موقت که در شرف اتمام است، بلافاصله عملیات نوسازی و نصب کنتورهای جدید به جای کنتورهای تخریب شده منازل آسیب دیده انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به حضور رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در روستاهای حادثه دیده اظهار داشت که در حال حاضر با حضور و نظارت مهندس رخشانی مهر کار برق رسانی به چادرهای امدادی اسکان موقت در حال انجام است و با غروب آفتاب امروز ( شنبه ) دومین روز وقوع زلزله، برق رسانی به چادرهای اسکان موقت و روشنای معابر این جاده ها به اتمام خواهد می رسد که با توجه به سرمای شدید عصر گاهی و شبانه در منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فرج نیا ضمن ابراز همدردی مجدد با دیدگان این زمین لرزه، از کلیه ساکنین محترم چادرهای اسکان موقت درخواست کرد تا نهایت دقت در اینی برق چادرها را جهت جلوگیری از وقوع هر گونه حادثه برق گرفتگی و آتش سزی چادرها را داشته باشند.

انتهای پیام/

پژوهشیار