استاندار آذربایجان شرقی:

توجه دولت به جشنواره های فرهنگی و هنری در استان‌ها نشانه رویکرد عدالت محوری است

1401/01/11 - 16:28 - کد خبر: 60668
سردار زین العابدین رضوی خرم

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: برگزاری چهار جشنواره فرهنگی و هنری ملی در ۶ ماه گذشته در شهرهای مختلف استان، حاکی از رویکرد عدالت‌محور دولت سیزدهم و وزارت ارشاد در حوزه فرهنگی است.

به گزارش نصر، عابدین خرّم چهارشنبه شب در اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس، با قدردانی از دست‌اندرکاران و شرکت‌کنندگان این جشنواره، اظهار داشت: مناطق آزاد مرکز تجارت، اقتصاد و بازرگانی هستند؛ اما همه این کارها باید با هنر و گردشگری گره بخورند تا ماندگار شوند.
وی با بیان اینکه امنیت، زیرساخت همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است، افزود: در سایه تلاش‌ها و زحمات کسانی که برای تامین امنیت در این نقطه مرزی تلاش می‌کنند، منطقه آزاد ارس همواره رو به رشد و تعالی در عرصه‌های مختلف است.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بعد از دو سال افت گردشگری در منطقه آزاد ارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال طبق آمار، شاهد شکوفایی خوبی در این حوزه هستیم.
وی با اشاره به حضور هنرمندانی از مناطق مختلف کشور در جشنواره تئاتر خیابانی ارس، گفت: از تمام اقوامی که تحت لوای فرهنگ بزرگ و تمدن‌ساز ایران اسلامی، این رویداد فرهنگی و هنری را رقم زدند تشکر می‌کنم و امیدوارم در سال‌های آینده این جشنواره و سایر جشنواره‌های فرهنگی و هنری در استان با کیفیت بهتری برگزار شود.
 هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس در دو بخش آزاد و آئینی سنتی برگزار شد و از میان ۱۱۰ اثر ارسالی از ۲۱ استان کشور به دبیرخانه، هیئت داوران در بخش آزاد (رقابتی) ۱۰ نمایش و در بخش آیینی سنتی ۶ نمایش را انتخاب کرد.
 آثار مش کاظم حلبی، جولا،مرکز خطر، دفک، یک موجود عجیب، کورپو، بغض تو جرم من است، بیسکوئید، مبارک و غول برفی و عروسی عمونوروز و ننه سرما، ۱۰ اثر انتخابی در بخش آزاد جشنواره تئاتر خیابانی ارس بودند.
 تولکی سنی، خیدیر بایرامیندا، غولیبانی، آذربایجان آئین لری، یایلیق و داش آشی نیز ۶ اثر انتخابی توسط هیات داوران در بخش آئینی سنتی این جشنواره بود.
 هفتمین جشنواره ی سراسری نمایش های خیابانی، محیطی و فضای باز منطقه آزاد ارس، از هفتم فروردین ماه همزمان با روز جهانی تئاتر به مدت سه روز برگزار شد.
  مهدی صالحیار، علی فتوحی و میرمیلاد مهدی زاده داوری آثار ارسالی به هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس را عهده دار بودند.
  داوری بخش نهایی بر عهده فرهاد قائمیان، وحید لک و فرزاد تقی لر بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار