استاندار استان آذربایجان شرقی خبر داد:

آغاز به کار ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان و اشتغال آفرین

1401/01/07 - 23:16 - کد خبر: 60631
سردار پاسدار زین العابدین رضوی خرم، سردار زین العابدین رضوی خرم

نصر: استاندار استان آذربایجان شرقی گفت: اولین ستاد و قرارگاه حمایتی "ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان و اشتغال آفرین" تشکیل می شود و هر 15 روز یک خروجی از آقای فلاح مشاور استانداری در حوزه فناوری خواهیم گرفت.

به گزارش نصر، "زین العابدین خرم" در جلسه صبح امروز یکشنبه 7 فروردین با موضوع جلسه بررسی راهکارهای تقویت تولید دانش‌بنیان‌ با حضور مدیران ادارات و نهادها به شعار سال اشاره کرد و گفت: جلسه امروز در محور مطالبات مقام معظم رهبری پیرامون شعار سال جديد؛ تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است. 
وی ادامه داد: این شعار سه بخش دارد که، یک بخش آن خاص ما مسئولین است؛ سازمان ها نهاد ها و مراکز علمی، بخش دیگر مربوط به مردم و قشر جوانی که از بین مردم در این حوزه فعال هستند مربوط می شود و نهایتا بخش سوم در اقتصاد، اشتغال و درآمد کشور یا تولید ناخالص کشور است.
عابدین خرم با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: ایشان فرمودند اگر در کشور اقتصاد همراه با عدالت بوجود بیاید همه زمینه‌های پیشرفت محقق خواهد شد، در دهه 90 با انباشت چالش‌های اقتصادی مواجه بودیم که باید از آن‌ها خلاص شویم، برای رشد اقتصاد کشور و اصلاح امور اقتصادی کشور بطور قاطع باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم، اگر دانش را پایه و زمینه اقتصاد کشور قرار دادیم و بنگاه‌های اقتصادی دانش بنیان را افزایش دادیم منافع زیادی برای اقتصاد کشور خواهد داشت.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: رهبري در شعار امسال مسیر را نشان داده اند و شعار را در راستای رشد اقتصادی کشور بیان کرده اند. 
وی خبر داد: اولین ستاد و قرارگاه حمایتی "ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان و اشتغال آفرین" تشکیل می شود و هر 15 روز یک خروجی از آقای فلاح مشاور استانداری در حوزه فناوری خواهیم گرفت.
وی افزود: تا زمانی که شرکت ها نتوانند محصول خودشان را تولید و عرضه کنند به تولید ثروت نمی‌رسند این نکته ای بود که قبلا هم گفته بودم.
وی اضافه کرد: امیدوارم در پایان سال جاری نتایج خوبی در این حوزه داشته‌ باشیم.
وی در ادامه با اشاره به پارک علم و فناوری گفت: استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت: ما قطعا از پارک علم و فناوری استان حمایت خواهیم کرد اما هرگز نباید به‌دنبال انجام کار تبلیغاتی برویم چراکه یکی از عوامل عقب ماندگی ما انجام کارهای تبلیغاتی و شعارزدگی است در حالیکه با دادن شعار نمی‌توان انجام داد. 
وی تاکید کرد: پارک علم و فناوری باید از تشکیل این ستاد استقبال کند چراکه استانداری می‌خواهد با تشکیل این ستاد عوامل مخلّ پیشرفت و تحقق شعار را شناسایی و از بین ببرد و ما به هیچ عنوان اعتقادی به کنار گذاشتن قوانین پارک‌های علم و فناوری نداریم. 
در پایان جلسه دیگر مدیران به ارائه مطالبی در راستای شعار سال پرداختند.
انتهای پیام/

پژوهشیار