خبر/

کیش به وضعیت زرد کرونایی بازگشت

1401/01/06 - 09:35 - کد خبر: 60587
کیش

نصر: رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: این جزیره با عبور از قله پیک ششم هم اکنون در وضعیت زرد از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.

به گزارش نصر، محمدرضا رضانیا روز شنبه با بیان اینکه اکنون کیش از نظر وضعیت کرونایی در وضعیت زرد قرار دارد  اظهار داشت: با توجه به ورود گردشگران نوروزی در کیش، تکمیل واکسیناسیون و افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی بشدت الزامی است چرا که افرادی که واکسیناسیون نوبت سومشان را انجام داده اند، از مصونیت بیشتری در مقابل این سویه برخوردارند.
وی افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بین مردم کمرنگ شده و لازم است کیشوندان و خصوصا گردشگران نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدیت به خرج دهند و با زدن ماسک، شستشوی دست و فاصله گذاری فیزیکی مانع تشدید وضعیت شیوع ویروس شوند.
رضانیا افزود: هر فرد دارای علائم سرماخوردگی حتی در صورت منفی بودن تست اومیکرون باید خود را مبتلا به بیماری بداند و تمامی دستورهای مربوط به قرنطینه را رعایت کند تا زنجیره بیماری گسترش پیدا نکند.
وی با اشاره به لزوم تسریع در واکسیناسیون گروه های  سنی خصوصا پنج تا ۱۲ سال ، اضافه کرد:از ابتدای شروع واکسیناسیون در کیش تا کنون  ۵۸ هزار و ۸۳۰ نفر دز اول، ۵۲ هزار و ۷۹۵ نفر دز دوم، ۲۹ هزلر و ۴۳۷ نفر دز سوم و در مجموع ۱۴۱ هزار و ۶۲ نفر  بر علیه کرونا واکسینه شده اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار