سخنگوی اورژانس استان؛

اورژانس آذربایجان شرقی تاکنون ۲۲۱۴ ماموریت در امداد نوروزی انجام داده است

1401/01/04 - 12:43 - کد خبر: 60566
اورژانس

نصر: سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: اورژانس استان ۲۲۱۴ ماموریت در امداد نوروزی سال ۱۴۰۱ انجام داده است.

به گزارش نصر، وحید شادی نیا در گفت‌وگویی در خصوص آمار حوادث در نوروز سالجاری اظهار کرد: از ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۰ تا دوم فروردین ماه سالجاری، ۲۲۱۴ ماموریت انجام داده‌ایم که ۱۷۳۶ مورد آن غیرتصادفی و ۴۷۸ مورد آن تصادفی بودند که میزان ماموریت‌های تصادفی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
وی ادامه داد: تاکنون ۸۱۹ مورد اعزام به درمان غیرتصادفی و ۳۹۷ مورد اعزام به درمان تصادفی داشتیم که آمار اعزام به درمان تصادفی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
وی افزود: ۴۶۶ مورد درمان در محل غیرتصادفی و ۶۶ مورد درمان در محل تصادفی داشتیم که تعداد درمان‌ در محل‌های تصادفی نسبت به سال گذشته افزایش یافته‌ است.
شادی نیا خاطرنشان کرد: از نظر تعداد فوتی‌ها نیز ۷۲ فوتی غیرتصادفی و پنج فوتی تصادفی داشتیم که هر 
دو آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
وی همچنین گفت: ۴۹ مورد مسمومیت با گاز کربن مونوکسید نیز گزارش شده است که نسبت به سال گذشته که ۵۸ مورد بود، کاهش یافته است.
وی به مسافران توصیه کرد: به ازای دوساعت رانندگی یک ربع استراحت کنید و از خودرو پیاده شده و حرکات نرمشی انجام دهید و با خوردن و آشامیدن تجدید قوا کرده و مسیر را ادامه دهید.
سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی یادآور شد: مسیر جزئی از مسافرت است و سعی کنید از آن لذت ببرید و عجله‌ای برای رسیدن به مقصد نداشته باشید.
وی در پایان تاکید کرد: خطر گاز گرفتگی داخل چادر را نیز جدی بگیرید و از گذاشتن کپسول گاز پیک نیک و ذغال روشن جدا پرهیز کنید.
انتهای پیام/

پژوهشیار