معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی خبر داد:

شناسایی ۱۱۳ گردنه حادثه خیز در آذربایجان شرقی

1400/12/28 - 08:52 - کد خبر: 60506
راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

نصر: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت:۱۱۳ گردنه‌ی پر حادثه استان شناسایی که ۶۰ درصد اقدامات و اصلاحات لازم در آنها انجام شد و ۷۰ نقطه‌ پر حادثه باقی مانده است.

به گزارش نصر، غلامرضا رسول زاده در یک گفت و گوی خبری افزود: در مناطق حادثه خیز جاده های استان  اکیپ‌های پلیس، راهداری، اورژانس و هلال احمر مستقر خواهند شد تا توسط چراغ‌های گردان، هشدارهای لازم را به رانندگان بدهند.
 وی اضافه کرد: همه راهدارخانه‌های استان، ادارات و خودروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان  با بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر پرسنل تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱، به‌صورت کشیک و شیفتی آماده‌ خدمت رسانی به مسافران هستند.
رسول زاده در خصوص تمهیدات اداره کل راهداری استان در ایام عید نوروز اظهار کرد: اداره کل راهداری آذربایجان شرقی تلاش کرده است تا نسبت به لکه‌گیری و چاله پرکنی همه راه‌های استان اقدام کند که قسمتی از آن انجام شده و بقیه نیز در دست اقدام است.
وی ادامه داد: اقدام بعدی ما، خط کشی قسمتی از راه‌های استان بود که متاسفانه برودت و سردی هوا فرصت نمی‌دهد، اما در مناطق گرمسیر استان، این خط کشی‌ها انجام شد و در ورودی و خروجی تبریز نیز به محض مساعد شدن هوا انجام می‌شود. 
وی افزود: ۱۱۳ گردنه‌ی پر حادثه استان شناسایی شد که ۶۰ درصد اقدامات و اصلاحات لازم آنها انجام و ۷۰ نقطه‌ی پر حادثه مانده است که در این مناطق نیز اکیپ‌های پلیس، راهداری، اورژانس و هلال احمر مستقر خواهند شد تا توسط چراغ‌های گردان، هشدارهای لازم را به رانندگان بدهند.
رسول زاده یادآور شد: اکیپ‌های جرثقیلی ما در تمامی در تمامی شهرستان‌ها استقرار می‌یابند تا اگر احیانا مشکلی پیش آمد، سریعا خدمت رسانی کنند.
وی خاطرنشان کرد: کشیک‌هایی هم در ترمینال‌ها داریم و کنترل‌های لازم را انجام می‌دهیم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون افزایش هزینه‌ی بلیط‌ها، مسافران جابجا شوند.
وی همچنین گفت: افرادی قصد سفر دارند، حتما باید در مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند، فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در ترمینال‌ها رعایت شده و اتوبوس‌ها نیز از امکانات بهداشتی بخوردار خواهند بود.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی توصیه کرد: از مسافران تقاضا داریم تا اقدامات لازم را رعایت کنند و احتیاط و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها را حتما جدی بگیرند.
وی در پایان تاکید کرد: مسافران توجه داشته باشند که استان ما سردسیر است؛ بنابراین حتما لباس گرم و زنجیر چرخ را فراموش نکرده و از نظر ایمنی ماشین خود را کنترل و با سرعت مطمئنه و صبر، حوصله و آرامش رانندگی کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار