سخنگوی وزارت خارجه روسیه مطرح کرد:

توصیه روسها به غرب در خصوص برجام

1400/12/28 - 08:50 - کد خبر: 60505
ماریا زاخارووا

نصر: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با رد شایعات مبنی بر مانع‌تراشی مسکو برای دستیابی به توافق در مذاکرات وین، اعلام کرد که غربی‌ها انرژی خود را بر چگونگی برآورده کردن خواسته‌های موجه ایران متمرکز کنند.

به گزارش نصر، زاخارووا روز جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای در وبسایت وزارت خارجه روسیه، خطاب به طرفین غربی توافق هسته ای اعلان کرد: هر گونه تلاش برای زیر سؤال بردن تعهد ما به راه اندازی مجدد برجام، بازی کثیفی از جانب کسانی است که از اعتراف به اشتباهات و نقض تعهد های گذشته خود رو برمی گردانند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اضافه کرد که آنها همچنان انگشت اتهام به سمت دیگران نشانه رفته و سعی می کنند مسؤولیت فروپاشی توافق هسته ای را از خود سلب کنند.
وی تاکید کرد: وقتی صحبت از مذاکره جدی به‌ویژه در مورد آینده یک توافق بزرگ بین‌المللی مانند برجام به میان می‌آید، جایی برای هیاهو یا گمانه‌زنی به صورت علنی وجود ندارد. ما مجبوریم یک بار دیگر در مورد خواسته های روسیه در چارچوب مذاکرات وین در مورد احیای برجام بحث کنیم.
زاخارووا با رد شایعات مبنی بر تلاش روسیه برای مانع تراشی در رسیدن به توافق در مذاکرات وین تصریح کرد: شایعات و حدس هایی از سوی نمایندگان مختلف غرب در مورد اینکه کشور ما بر چه چیزی اصرار دارد، پخش شده است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطر نشان کرد که روسیه، تلاش و زمان زیادی را برای از سرگیری مذاکرات در مورد اجرای کامل برجام و مشاهده اینکه چنین مذاکراتی منجر به تصمیمات ملموسی می شود که وضع را به حالت عادی باز می گرداند، صرف کرده است.
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی خود در خصوص تحریم‌های روسیه و ارتباط آن‌ها با برجام، گفت که مسکو خارج از برجام هیچ معافیتی از تحریم‌ها دریافت نمی‌کند.
به گزارش ایرنا، سخنگوی کاخ سفید افزود: مسکو در گذشته در اجرای برجام نقش داشته و ما تنها در این خصوص با آن‌ها گفت وگو خواهیم کرد. در گذشته روسیه در انتقال و محافظت از مواد هسته‌ای نقش داشت و این موضوعی است که ما در ارتباط با تحریم‌ها به آن اشاره می‌کنیم و آن‌ها بخشی از مذاکرات پیرامون این توافق است.
انتهای پیام/

پژوهشیار