کرونا جان ۹۱ هموطن دیگر را گرفت/ بستری ۴۱۹ بیمار جدید

1400/12/27 - 15:29 - کد خبر: 60496
کادر درمان، ویروس کرونا

نصر: مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۹ هزار و ۴۷۸ نفر رسید و ۴۱۹ نفر بستری شدند.

به گزارش نصر، از دیروز تا امروز جمعه - ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ - و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۱۹ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۸۹۴ نفر رسید. تا کنون ۶ میلیون ۸۱۲ هزار و ۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و دو هزار و ۱۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
 ۴۸ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۱۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
تا کنون ۶۳ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۱۱۸ نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۶۱۲ نفر دُز دوم و ۲۵ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۵۹۵ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۵ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۳۲۵ دُز رسید.
در شبانه روز گذشته ۱۰۶ هزار و ۱۶۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
در حال حاضر ۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه امیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.
محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.
سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «امیکرون» نام‌گذاری کرده است.
کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است. در هفته ۱۰۷ همه‌گیری کرونا در کشور، وضعیت ابتلا در ۳۰ استان کشور روند کاهشی داشته و موارد فوتی در ۱۹ استان افزایش نداشته است.
انتهای پیام/

پژوهشیار