اعلام آمادگی دانشگاه تبریز برای همکاری با دانشگاه فنی کارادنیز ترکیه

1400/12/26 - 15:36 - کد خبر: 60476
عکس

نصر: رئیس دانشگاه تبریز از آمادگی این دانشگاه برای همکاری با دانشگاه فنی کارادنیز ترکیه خبر داد.

به گزارش نصر، صفر نصراله زاده در نشست مجازی با روسای دانشگاه فنی کارادنیز ترکیه ضمن معرفی اجمالی توانمندی های دانشگاه تبریز برای همکاری با دانشگاه فنی کارادنیز اعلام آمادگی کرد و ضمن اشاره به قدمت این دانشگاه به‌عنوان دانشگاه جامع در منطقه شمال غرب ایران هدف مهم دانشگاه تبریز به‌عنوان مرجع ملی همکاری‌های علمی بین ایران و ترکیه را یادآور شد.
وی، به برگزاری دو فراخوان موفق طرح‌های پژوهشی مشترک بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه توسط دانشگاه تبریز طی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اشاره کرد که در تقویم مناسبات علمی دو کشور، یک نقطه درخشان به حساب می‌آید و منجر به گسترش قابل توجه ارتباطات علمی بین محققین این دو کشور شده است.
وی، فراخوان سوم با عنوان «شمس تبریزی» را در ادامه تجارب موفق قبلی برشمرد که به تازگی اعلام شده است.
نصراله زاده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت ایجاد دوره‌های مشترک آموزشی در رشته‌های مختلف، به تلاش دانشگاه تبریز برای رفع موانع برپایی این دوره‌ها و اخذ مجوزها و مدارک لازم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ارائه به دانشگاه‌های کشور ترکیه توسط دانشگاه تبریز، خواهان پیگیری اخذ این مجوزها از سازمان آموزش عالی کشور ترکیه شد.
ایجاد گروه‌های آموزشی و پژوهشی مشترک، پذیرش محققین پسادکتری مشترک و تعریف موضوعات مشخص برای ارائه‌ی پیشنهادات پژوهشی مشترک توسط محققین دو دانشگاه از دیگر موارد و پیشنهادات مطرح شده توسط رئیس دانشگاه تبریز در این نشست مجازی بود.
در این نشست که با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر ترابوزان و نیز سرکنسول کشور ترکیه در شهر تبریز برگزار شد، حمداله چوالچی، رئیس دانشگاه فنی کارادنیز ضمن ابراز خشنودی از پیگیری توافقات قبلی در جریان سفر سال‌های قبل به تبریز، از برپایی این جلسه مجازی ابراز خشنودی کرد.
وی، دانشکده‌های فنی و مهندسی و دانشکده‌های جنگلداری و مدیریت انتقال فناوری را از واحدهای مستعد دانشگاه تبریز برای همکاری‌های مشترک با دانشگاه تبریز برشمرد. 
رئیس دانشگاه فنی کارادنیز همچنین پیشنهاد تعیین موضوعات مشخص و اختصاص بودجه توسط هر کدام از دانشگاه‌ها برای ایجاد دوره‌های پژوهشی مشترک را یکی از راه‌های تعمیق همکاری ها برشمرد و در خصوص پیگیری از سازمان آموزش عالی کشور ترکیه برای برپایی دوره‌های مشترک آموزشی قول مساعد داد.
در بخش دیگری از این نشست، روسای دانشکده‌های جنگل داری و نیز دانشکده مهندسی عمران، مدیر آموزش و معاون پژوهشی دانشگاه کارادنیز به بیان نقطه نظرات خود در خصوص گسترش همکاری‌های دوجانبه پرداختند.
در پایان این نشست، کنسولگری‌های دو کشور در شهرهای تبریز و ترابوزان برای پیگیری توافقات اعلام آمادگی کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار