مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی؛

شهرداری‌ها از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند

1400/12/24 - 19:59 - کد خبر: 60409
محمدباقر هنربر

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از شهرداری‌ها خواست از ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در حریم رودخانه‌ها جلوگیری کنند.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر روز سه شنبه پس از بازدید از روند احداث پل های تخریب شده روستاهای هشترود که پنج سال پیش بر اثر سیل تخریب شدند افزود: هر گونه ساخت و ساز در مسیر مسیل و حاشیه رودخانه ها ممنوع بوده و برخورد می شود.
وی از مسئولان شهرستان ها خواست نسبت به تخریب بناهای غیرمجاز و معرفی متخلفان به مقام قضایی به عنوان معارض اقدام کنند.
وی همچنین از دستگاه‌های اجرایی هشترود خواست در جهت لایروبی رودخانه وسط شهر هشترود و نظرکهریزی هرچه سریعتر اقدام کنند.
هنربر همچنین واریز شدن فاضلاب شهری به رودخانه آغبلاغ شهر هشترود را غیرقانونی دانست و از آبفا خواست هر چه سریعتر نسبت به جمع آوری آب‌های فاضلاب اقدام کند.
وی افزود: بعد از ابلاغ هشدارهای جوی، پیگیری خوبی از سوی دستگاه‌های مسئول صورت می‌گیرد و آمادگی کافی برای مواجهه با مخاطرات احتمالی وجود دارد.
علیرضا توری فرماندار شهرستان هشترود هم با انتقاد از اینکه متاسفانه پنج پل روستایی این شهرستان پنج سال بلاتکلیف مانده است، افزود : جای تعجب و سوال است که چرا تاکنون هیچ ارگانی نسبت به احداث این پل ها اقدام‌ نکرده اند و در ۲ روستا فقط پایه های پل را احداث کرده اند .
وی گفت: با حرکت لاک‌پشتی برای احداث این‌پل های تخریب شده باید چندین سال دیگر منتظر ماند.
توری تاکید کرد: باید تا آخر سال ۱۴۰۱ این پل ها احداث شود زیرا روستائیان در مضیقه هستند و در فصول بارش با مشکلات رفت و آمد مواجه هستند .
وی گفت: نبود شبکه فاضلاب، لایروبی نامناسب و غیربهداشتی جوی‌های روباز و در نتیجه ساکن ماندن آب و تبدیل آن به لجن موجب متصاعد شدن بوی نامطبوع، رشد و تکثیر حیوانات و حشرات موذی شده که سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته و موجب نارضایتی و رنجش خاطر مردم این منطقه شده است.
توری از امور آب خواست هرچه‌ زودتر تکلیف باغات احداث شده در مسیر رودخانه ها را مشخص کند.
در سیل سال ۱۳۹۵، ۸ پل واقع در روستاهای بایقرارود (۲ دهانه ۸متری)، بیگ کندی (۳ دهانه ۸ متر)، آغچه رود (۴ دهانه ۸ متر)، ینگجه (۳ دهانه ۸متری) و مغامیر (۵دهانه ۸متری) به میزان ۱۰۰ درصد، پل و جاده سیف‌ الدین رود به میزان ۱۰۰ درصد و پل جبیند به میزان ۳۵ درصد تخریب شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار