دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی :

پرداخت پول به زلزله زدگان به جای کانکس رفع تکلیف و اتلاف سرمایه است

1398/08/19 - 10:59 - کد خبر: 6037
دادستان انقلاب تبریز

نصر: دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی با انتقاد از نحوه خدمات رسانی به زلزله زدگان تصریح کرد : پرداخت پول به جای تامین کانکس برای زلزله زدگان رقع تکلیف از خود و اتلاف سرمایه است .

به گزارش نصر ،‌ بابک محبوب علیلو شامگاه شنبه درجلسه ستاد بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت : به عنوان مدعی‌العموم و حافظ حقوق مردم نمی‌توانم بپذیرم که تحت عنوان پرداخت پول از خودمان رفع تکلیف کنیم.

وی افزود : در اختیار قرار دادن پول برای تهیه مسکن زلزله زدگان اتلاف سرمایه است و آن ها نمی توانند با این مبلغ کم که رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد  برای خود مسکن تهیه کنند.

علیرضا تابش در همین نشست اعلام کرده بود : برای تامین مسکن زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی 10 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی یاد آور شد : حوادث باید درس عبرتی برای ما باشد تا بتوانیم با استفاده از تجربیات حاصل از آن در جهت پیشگیری و پیش بینی موارد مشابه آینده اقدام کنیم.

وی گفت: پس از تجربه زلزله‌ های ورزقان، اهر و هریس، انتظار می‌رفت بر اساس آسیب شناسی در مناطق روستایی، برنامه عملیاتی قابل اجرا و مشخص داشته باشیم که این امر با توجه به محدودیت و محذوریت محقق نشده است .

وی با اشاره به اصلاح قانون تشکیل سازمان مدیریت پسماند بیان کرد: قانونگذار توجه ویژه‌ای به این امر داشته و استدعا داریم  بر مبنای این قانون برنامه عملیاتی برای بازسازی مساکن روستایی تدوین و اجرا شود.

علیلو در باره بیمه اجباری روستاییان هم گفت : بعد از حادثه به قدری هزینه می‌کنیم که در برخی موارد شایسته و پاسخگو نیست، ای کاش برنامه داشته باشیم و قبل از وقوع حوادث نسبت به پوشش بیمه های روستائیان به ویژه بیمه دام و مسکن آنان تدبیر و اقدام شود.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت دو و ۱۷ دقیقه و سه  ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی شهر ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند. در این زلزله هفت  نفر جان خود را از دست دادند وبیش از 700 نفر مصدوم شدند.

انتهای پیام/

پژوهشیار