مدیرکل میراث فرهنگی استان؛

۶۵ درصد ظرفیت هتل‌های آذربایجان‌شرقی پر شد

1400/12/23 - 13:25 - کد خبر: 60333
هتل

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: طبق آخرین آمار تاکنون ۶۵ درصد ظرفیت هتل ها و اماکن اقامتی این استان برای تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ پر شده است.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده روز دوشنبه در گفت وگویی، مجموع هتل و هتل آپارتمان های ستاره دار آذربایجان شرقی را ۷۳ باب با تعداد ۱۴ هزار تخت استاندارد اعلام کرد که به گفته وی از این تعداد پنج هتل پنج ستاره آماده ارایه خدمات به گردشگران خارجی و داخلی است.
وی از برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات ویژه ستاد خدمات سفر آذربایجان شرقی برای تعطیلات نوروزی خبر داد و اظهار داشت: طبق تصمیمات این ستاد و ستاد مقابله با کرونا هیچ ممنوعیتی برای سفر به این استان در نوروز ۱۴۰۱ وحود ندارد و فقط محدودیت هایی اعمال می شود.
حمزه زاده ادامه داد: بر همین اساس از ابتدای بهمن ماه تمامی کمیته های ۱۱ گانه تخصصی ستاد خدمات سفر آذربایجان شرقی فعال شده و برنامه های مختلف و متنوع برای استقبال از میهمانان نوروزی در ۲۱ شهرستان استان تدارک دیده شده است و استان آمادگی کامل برای پذیرایی از میهمانان و گردشگران نوروزی را پس از سه سال وقفه کرونایی دارد.
وی تعداد گردشگران خارجی ورودی به آذربایجان شرقی تا پیش از شیوع ویروس کرونا را ۴۵۰ هزار نفر اعلام و  اضافه کرد: با توجه به احتمال افزایش حجم گردشگران داخلی و خارجی در دوران پساکرونا، هدف میان مدت آذربایجان شرقی در جذب گردشگر ، یک میلیون نفر تعیین و تعریف شده است.
حمزه زاده آسیب کرونا به صنعت گردشگری آذربایجان شرقی بسیار وسیع خواند و با بیان اینکه طبق  بررسی ها و برآوردهای علمی و میدانی صنعت گردشگری استان طی دو سال اخیر افزون بر پنج هزار میلیارد تومان ضرر دیده است، یادآور شد: این رقم خسارت مستقیم  به صنعت گردشگری استان بوده است که اگر خسارت های غیرمستقیم را در نظر بگیریم، ارقام سنگینی را شامل می شود.
وی توجه به سرمایه گذاری و جلب مشارکت بخش خصوصی را یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی و مهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بیان کرد و با بیان اینکه در این راستا گام های مثبت و بسیار مهمی برداشته شده است، گفت: امسال در حوزه صدور مجوزهای سرمایه گذاری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته ایم که با توجه به شرایط سخت کرونایی، آماری بسیار قابل توجه به شمار می رود.
حمزه زاده حجم سرمایه گذاری در بخش زیرساختی صنعت گردشگری آذربایجان شرقی را ۱۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که تعداد ۹۲ عنوان پروژه را شامل می شود.
وی توسعه صنعت هتل سازی و توجه به کیفیت بخشی به اماکن اقامتی آذربایجان شرقی را از اولویت های مهم گردشگری استان برشمرد و اضافه کرد: در این راستا فعالیت های مناسبی در حوزه سرمایه گذاری برای ساخت و تجهیز هتل و هتل آپارتمان و نیز استانداردسازی آنها در ۲ سال اخیر و با شیوع کرونا صورت گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گف: در حال حاضر تعداد هتل های ۵ ستاره تاپ آذربایجان شرقی از استان های اصفهان و فارس بیشتر است.
انتهای پیام/

پژوهشیار