سعید خطیب زاده:

آنچه در وین رخ داده یک تنفس کوتاه است/ درخواست روسیه باید در کمیسیون مشترک بررسی شود

1400/12/23 - 12:32 - کد خبر: 60329
سعید خطیب زاده

نصر: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: آنچه که در وین انجام شده است توقف کوتاه و یک تنفس کوتاه است.

به گزارش نصر، سعید خطیب زاده در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران همچنین از سفر وزیر امور خارجه به روسیه در روز سه شنبه خبر داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: تاریخ برگزاری دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان قطعی نشده است و هر موقع دو طرف در مورد تاریخ توافق کنند، اعلام می شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه در بخشی از سخنان خود در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران تاکید کرد: به هیچ وجه پذیرفته نیست که یکی از همسایگان ما که روابط عمیقی با ما دارد و در سطوح مختلف با ما تعامل دارد کانون ایجاد تهدید برای ایران باشد.
وی افزود: رژیم صهیونیستی بارها و بارها از داخل خاک عراق ناامنی ایجاد کرده است. بارها به صورت آشکارا و خفا به دولت مرکزی عراق گفته شده است که اجازه ندهد که مرزهای عراق، مرزهای ناامنی برای ایران باشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد درخواست روسیه در مذاکرات وین هم گفت: درخواست مطرح شده از سوی روسیه، به صورت رسمی، شفاف و علنی گفته شده است و ما دریافت کرده‌ایم و باید در مورد آن در کمیسیون مشترک برجام بحث شود.
خطیب زاده در بخشی دیگر از صحبت های خود گفت: اگر ما در نقطه توافق قرار بگیرم به تمام ملت ایران با صدای بلند اعلام می کنیم. مباحث باقی مانده بین ما و آمریکا نیازمند اخذ تصمیمات سیاسی از سوی واشنگتن است. هنوز این تصمیمات اعلام نشده است و اگر این تصمیمات گرفته شود به وین برمی‌گردیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر وزیر امور خارجه به لبنان در دستور کار است ولی این سفر فردا انجام نمی شود.
خطیب زاده گفت: ماهیچ چیزی را معطل برجام نکرده و نخواهیم کرد. پیش بینی من این است که تنفس ایجاد شده در مذاکرات وین طولانی نخواهد بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار