در راستای طرح استقبال از بهار صورت می‌گیرد:

گل آرایی تبریز در آستانه عید نوروز/ کاشت میلیونی گل‌های بهاره

1400/12/21 - 13:50 - کد خبر: 60255
گل بهاری

نصر: شهرداری تبریز هر ساله در آستانه عید نوروز در قالب طرح استقبال از بهار اقدام به گل‌کاری و نهال‌کاری در سطح شهر می‌کند که امسال نیز از پانزدهم اسفند و همزمان با روز درختکاری، کلگاری وسیعی در سطح مناطق دهگانه آغاز شده است.

به گزارش نصر، در آستانه سال نو و در راستای ایجاد فضای بانشاط و شاداب برای شهروندان، شهرداری تبریز اقدام به گل‌آرایی سطح شهر می‌کند که با توجه به شیوع بیماری کرونا در دو سال گذشته، و ضرورت ایجاد روحیه سرزندگی در شهر، این اقدام شهرداری شدت گرفته است.
تمام مناطق دهگانه شهرداری تبریز در فاصله دو هفته مانده به عید نوروز، گل‌کاری و نهال‌کاری گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند که برخی مناطق فعالیت گسترده‌ای در این زمینه دارند.
شهرداری منطقه ۱ در راستای طرح استقبال از بهار اقدام به کاشت ۷۰۰ هزار بوته شب‌بو،  بنفشه و همیشه بهار در مساحتی به میزان ۳۰ هزار متر مربع کرده است. در کنار کاشت گل، این منطقه اقدام به نهال‌کاری کرده است.
شهرداری منطقه ۲ با کاشت گسترده یک میلیون بوته بنفشه در رنگ‌های مختلف  به استقبال بهار می‌رود. این تعداد گل در رفوژهای میانی و میادین سطح حوزه کاشت می‌شود. علاوه بر آن ۶۴ هزار بوته گل شب‌بو با ترکیبی از رنگ‌های مختلف، ۶۰ هزار بوته مینای چمنی و ۱۰ هزار گلدان گل نرگسی در این منطقه کاشت می‌شوند.
همچنین این منطقه اقدام به کاشت ۱۰۰ نهال اقاقیا و زبان گنجشک کرده است که مطابق پیش‌بینی شهردار این منطقه ۲۰ هزار اصله از این نهال‌ها در طرح استقبال از بهار کاشت می‌شوند.
شهرداری منطقه ۳ با کاشت  ۴۵ هزار گلدان شب‌بو و ۳۵ هزار گل بنفشه در سطح به استقبال بهار رفته است. همچنین این منطقه در اقدامی نمادین اقدام به کاشت ۲۰۰ اصله نهال در حاشیه اتوبان کسایی کرده است.
شهرداری منطقه ۴ با کاشت ۱۸ هزار گلدان شب‌بو، ۱۶ هزار جعبه بنفشه، ۱۰ هزار انواع نشاء شامل گازانیا و همیشه بهار و... و ۴۰۰ اصله نهال در مناطل شهروندان به استقبال بهار رفته است.
شهرداری منطقه ۵ در راستای طرح استقبال از بهار، ۷۰۰ هزار بوته گل بنفشه شامل ۴۸ هزار جعبه و ۵۵ هزار گلدان شب بو کاشت کرده است. همچنین این منطقه اقدام به کاشت نهال در منازل شهروندان کرده است.
شهرداری منطقه ۶ با کاشت ۲۰ هزار ۷۰۰ جعبه بنفشه، ۸ هزار گلدان همیشه بهار، ۱۱ هزار بوته شب‌بو و ۵ هزار بوته گل نشایی به استقبال بهار رفته است.
شهرداری منطقه ۷ با کاشت ۲۵ هزار بوته گل همیشه بهار، ۱۰ هزار ۵۰۰ بوته گل شب‌بو، ۱۷ هزار و ۵۰۰ بوته گل بنفشه به استقبال بهار رفته است.  همچنین این منطقه  اقدام به توزیع ۲۵۰ اصله نهال میان شهروندان کرده و در همین راستا یک‌هزار اصله نهال نیز توزیع خواهد کرد.
شهرداری منطقه ۸ در راستای طرح استقبال از بهار اقدام به کاشت ۳۰ هزار گلدان شب‌بو، ۴۰۰ هزار بوته گل بنفشه، ۴۰ هزار بوته گل مینا چمنی، ۵ هزار گلدان همیشه‌بهار و ۳ هزار گلدان آنمون کرده است.
شهرداری منطقه ۹ به دلیل شرایط جوی موجود در آن منطقه، فعالیت چندانی در این حوزه نداشته و با کاشت ۳ هزار بوته گل داودی و ۳۵۰ اصله نهال به استقبال بهار می‌رود. با بهبود شرایط جوی آمار کاشت این منطقه نیز بالا خواهد رفت.
در نهایت شهرداری منطقه ۱۰ نیز با کاشت ۱۲ هزار بوته شب‌بو، ۱۵ هزار جعبه بنفشه و ۵۰ هزار گل نشایی فصلی به استقبال بهار رفته است. همچنین این منطقه ۱۵۰۰ اصله نهال نیز در سطح منطقه توزیع و کاشت کرده است.
در کنار مناطق دهگانه، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز نیز اقدام به گلکاری گسترده و توزیع  و کاشت نهال رایگان در سطح شهر کرده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار