سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی:

پایداری شبکه همراه در نقاط زلزله زده آذربایجان شرقی

1398/08/18 - 19:57 - کد خبر: 6016
محمد رضا پورمحمدی، زلزله میانه محمد رضا پورمحمدی، زلزله میانه

نصر:سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی از پایداری شبکه و برقراری ارتباط در نقاط زلزله زده شهرستان های میانه و سراب خبر داد.

به گزارش نصر، مهدی خرامش سرپرست این اداره کل با اشاره به عدم قطع ارتباط در نقاط زلزله زده شهرستان های میانه و سراب افزود: با تلاش همکاران و ادارات زیر مجموعه وزارت ارتباطات در استان خوشبخانه هیچ گونه قطعی و مشکلی در ارتباطات تلفن همراه و ثابت در مناطق زلزله زده وجود ندارد.
وی افزود: در حال حاضر تمامی ۲۰۲۴ سایت ارتباطی استان وضعیت سبز دارند و ارتباط در تمامی نقاط عادی و پایدار است.
خرامش با اشاره با تاکیدات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص برقراری ارتباطات و پایداری شبکه در نقاط زلزله زده اظهار کرد: تمامی زیرمجموعه وزارت ارتباطات در استان آماده رفع هرگونه مشکل احتمالی در ارتباطات شهرستان های میانه و سراب هستند.
وی افزود: در بازدیدی که از نقاط زلزله زده داشتیم با توجه به اینکه در این نقاط پوشش دیتای همراه اول برقرار نبود مقرر شد رومینگ دیتای مشترکین همراه اول بر روی شبکه ایرانسل برقرار شود.
سرپرست اداره کل ICT استان با اشاره به قطعی تلفن ثابت در برخی از منازل آسیب دیده اظهار کرد: با تلاش همکاران این مشکل مرتفع شد و این آمادگی وجود دارد تا ارتباط تلفن ثابت برای هموطنان ساکن در چادر نیز برقرار شود.
در شهرستان سراب نیز وضعیت ارتباطات ثابت و همراه پایدار بوده و همکاران در حال تلاش برای رفع خرابیهای موردی می باشند.

پژوهشیار