نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

حفظ حقوق و منزلت اجتماعی معلولان یک ضرورت است

1400/12/19 - 09:55 - کد خبر: 60159
جلسه ستاد استانی کرونا، حجت الاسلام آل هاشم

نصر:  نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ترویج فرهنگ تکریم و احترام به معلولان و حفظ حقوق و منزلت اجتماعی آنها تاکید کرد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم اعزام گروهی از افراد روشندل به مشهد مقدس، ایجاد زمینه مناسب برای ارائه خدمات بهتر و تأمین تسهیلات برای معلولان را، یک ضرورت دانست و گفت: باید در زمینه‌ی معیشت، تردد و انجام کارهای روزانه این افراد سهولت‌هایی فراهم شود.
امام جمعه تبریز با اشاره به بالا بودن ضریب هوشی و ذکاوت افراد دارای معلولیت از ناحیه چشم و زبان ادامه داد: در میان افراد دارای معلولیت، توانمندی، ظرفیت و استعدادهای بالایی به چشم می‌خورد که در مواقعی از افراد سالم نیز بهتر عمل می‌کنند.
وی با تاکید بر تکریم و احترام به معلولان و حفظ حقوق و منزلت اجتماعی آنها گفت: باید تلاش کنیم تا استعدادها و توانمندی‌های این افراد دیده شود و همچنین از سوی جامعه اعم از مردم و مسئولان پذیرفته شوند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تقدیر دست اندرکاران و دفتر آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی که زمینه‌ی سفر افراد دارای معلولیت به مشهد مقدس را فراهم کرده‌اند، گفت: زیارت قبور مطهر ائمه معصومین(ع) یکی از حسنات و کارهای نیک است و موجب آمرزش گناهان انسان می‌شود.
وی همچنین با تقدیر از شرکت معنوی زوجین جوان دارای معلولیت در این سفر معنوی، افزود: ازدواج یکی از رویدادهای مهم زندگی است و از نظر اجتماعی به عنوان پیوندی با ثبات و هدفمند میان زن و مرد شناخته می‌شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ازدواج، موجب مسئولیت پذیری انسان نسبت به خود و دیگران است و نقش اساسی در سالم‌سازی فرد و اجتماع دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار