فرماندار ورزقان؛

جنگل‌های ارسباران گنجینه‌ ارزشمند ورزقان هستند

1400/12/17 - 09:12 - کد خبر: 60050
جنگل، خلخال، اسالم جنگل، خلخال، اسالم

نصر: فرماندار ورزقان با تاکید بر اینکه جنگل‌های ارسباران گنجینه‌ای ارزشمند ورزقان هستند، گفت: منابع طبیعی به‌عنوان چرخه طبیعی حیات و نیاز ضروری آیندگان باید بیش از پیش حفظ و حراست شود.

به گزارش نصر، مهدی نعمتی در دیدار با مدیر جهاد کشاورزی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ورزقان و کارکنان آنها با تاکید بر نقش حیاتی منابع طبیعی در تدام و استمرار حیات بشری، تلاش آحاد مختلف جامعه را برای حفاظت از ثروت‌های خدادادی به ویژه مراتع و مناطق جنگلی ضروری دانست.
وی با اشاره به قرارگیری ۴۵ هزار هکتار جنگل و ۱۲۵ هزار مرتع در محدوده جغرافیایی شهرستان، صیانت از این ثروت‌های خدادادی را مسئولیتی بسیار حائز اهمیت و ارزشمند دانست که بر عهده منابع طبیعی و آبخیزداری واگذار شده است.
فرماندار ورزقان، با اشاره به وقوع برخی تخریب‌های انجام شده در مراتع و مناطق جنگلی شهرستان، خاطرنشان کرد: همه باید با تمام توان برای ترمیم، حفظ، بالندگی و بهره‌برداری درست از این نعمت الهی تلاش کرده و از هرگونه تعرض و تخریب خودداری کنند؛ مگر بر اساس احکام حکومتی و کار کارشناسی که مصلحت عموم و نسل‌های آینده را در نظر گیرد.
به گزارش ایسنا، وی بر لزوم اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان با هدف جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ سفره‌های زیر زمینی و استفاده از بهینه از منابع آبی تاکید کرد و خواستار اقدامات جدی در این خصوص شد.
انتهای پیام

پژوهشیار