خبر/

ورزش بعد از پیوند عضو چگونه است؟

1400/12/16 - 20:24 - کد خبر: 60041
عکس

نصر، نائب قهرمان بدمینتون کشور با دوبار پیوند کبد در خصوص میزان اهمیت ورزش در بهبود بیماری توضیح می دهد.

به گزارش نصر، خیلی ها تصور می کنند پس از پیوند عضو نه تنها باید برای همیشه در قرنطینه بمانند بلکه به هیچ عنوان نباید سراغ فعالیت های سنگینی همچون ورزش بروند که در همین زمینه سپیده مدنی خواجه، نائب قهرمان بدمینتون کشور در بخش پیوند اعضا در گفتگو با نصر با بیان اینکه دوبار پیوند کبد شده است گفت: قبل از پیوند ورزش می کردم اما نه به صورت تخصصی ولی بعد از پیوند با هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا آشنا شدم و تحت نظر این هیات به مسابقات اعزام شدم.
این بانوی ورزشکار تبریزی در ادامه افزود: بعد از پیوند عضو بر این موضوع کاملا آگاهی داشتم که ورزش تاثیر کاملا مثبتی بر روند بهبودی دارد و میزان مصرف دارویم نیز  کاهش یافته و در نهایت تاثیر فراوانی در روحیه من داشت. کسانی که فکر می کنند بعد از پیوند نباید از قرنطینه خارج شوند یا نباید با مردم ارتباط برقرار کنند کاملا در اشتباهند و این موضوع را می خواهم به همه ثابت کنم که پیوند یک شروع دوباره زندگی است.
وی  همچنین در پیامی خطاب به هم نوعان خود گفت: با توجه به اینکه اکثر پیوندی های استان من را می شناختند به همین دلیل وارد حیطه ورزش هم شدم تا نشان دهیم کسانی که پیوند کبد انجام می دهند محدودیت های زیادی دارند و خیلی باید مراقبت انجام دهند ولی ورزش می تواند علاوه بر پیشرفت در سلامتی، موقعیت های زیادی هم برای این افراد کسب کنند و سطح استاندارد زندگی شان را ارتقا ارتقا دهد. اگر می خواهید از فرصت دوباره زندگی که بدست آورده اید، استفاده کنید و لذت زندگی را احساس کنید، حتما به ورزش وقت بگذارید و این عمل را هرگز ترک نکنید.
سپیده مدنی در ادامه و در خصوص جایگاه زنان در این ورزش گفت: خوشبختانه تعداد زنانی که در ورزش پیوند اعضا حاضر می شوند زیاد شده است و استقبال خوبی می شود اما در استان آنطور که باید ورزش پیوند اعضا در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته و بخوبی شناخته نشده است بنابراین باید روی این موضوع کار شده و حمایت ویژه ای از بانوان به عمل آید به عنوان مثال در ورزش دو و میدانی نفر داریم ولی سالنی که نیاز است و باید در اختیارش قرار گیرد، وجود ندارد و در رشته های دیگر هم وضعیتش مشابه است.
وی در پایان در خصوص برنامه ورزشی خود خاطر نشان کرد: در آینده پیش رو مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ استرالیا را پیش رو داریم که این مسابقات با توجه به روند رشد بیماری کرونا در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است و فعلا لغو شده است.

حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/

پژوهشیار