بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱/

تعیین شرایط پرداخت یارانه ۳ برابری برای فرزندان خانوارهای دهک‌های اول تا چهارم جامعه

1400/12/16 - 16:46 - کد خبر: 60037
یارانه

نصر: نمایندگان مجلس در مصوبه ای برای پرداخت یارانه ۳ برابری برای فرزندان خانوارهای دهک‌های اول تا چهارم جامعه سازوکار تعریف کردند.

به گزارش نصر، نمایندگان مجلس در جلسه علنی عصر امروز دوشنبه مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱ ، بندهای الف و ب تبصره ۱۴ را تصویب کردند.
بر اساس تصویب بند ب؛ سرپرستان خانوارهای معترض به حذف یارانه ها، می‌توانند در سامانه الکترونیکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده تا پرونده آنها بررسی، درصورت پذیرش اعتراض، یارانه آنها مجدداً برقرار گردد. منابع حاصل از حذف دهک های پر درآمد در اختیار سازمان هدفمندسازی و برای یارانه افراد جدید و جامانده و سایر موارد قانونی و اجرای کامل قانون حمایت از حقوق معلولین صرف می شود.
سه دهک بالای درآمدی نسبت به افزایش یارانه فرزندان خانواده های دهک های اول تا چهارم دارای حداقل ۳ فرزند تحت تکفل که هیچکدام از والدین در دستگاه های مذکور ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه ایران شاغل نمی باشند، به میزان ۳ برابر یارانه مصوب سایرین دریافت نمایند. کلیه دستگاههای اجرائی ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، سازمان بورس و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف به همکاری و ارائه اطلاعات بصورت آنلاین و رایگان به وزارتخانه مذکور می باشند.
بر اساس بخش هزینه ای و درآمدی بند ج نیز ؛ منابع ارزی مندرج در بخش منابع جدول این تبصره بلافاصله توسط شرکت های تابعه وزارت نفت به حساب ارزی افتتاح شده توسط خزانه‌داری کل کشور نزد بانک مرکزی به نام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها واریز و به محض وصول توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی(ای.تی.اِس) تسعیر و مستقیماً به حساب ریالی سازمان مذکور واریز و به صورت کامل صرف مصارف جدول این تبصره می‌شود. آیین‌نامه اجرائی این تبصره توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارتخانه‌های نفت، امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
انتهای پیام/

پژوهشیار