وزیر بهداشت اعلام کرد:

لغو جریمه واکسنیِ رانندگان در نوروز، با ارائه تست منفی PCR

1400/12/15 - 17:14 - کد خبر: 59985
بهرام عین اللهی

نصر: وزیر بهداشت اعلام کرد که طبق آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا رانندگانی که دو دز واکسن را تزریق کرده‌ و هنوز دز سوم‌شان را تزریق نکرده‌اند یا افرادی که یک دز تزریق کرده‌اند و هنوز دز دوم‌شان را تزریق نکرده‌اند، اگر جریمه شدند، با ارائه تست منفی PCR جریمه آن‌ها لغو خواهد شد.

به گزارش نصر، دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه همایش نکوداشت مشارکت‌های اجتماعی حوزه سلامت، درباره برداشتن معافیت حسابرسی دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: این تنها مربوط به دانشگاه‌ها نیست. به طور کلی دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت از قانونی استفاده می‌کنند که قانون هیات امنا است تا بتوانند خارج از بروکراسی‌های اداری در زمینه پیشرفت کشور در حیطه مراکز تحقیقاتی و ... کار کنند. حال باید تجزیه و تحلیل کرد که آیا این اقدام به نفع دانشگاه‌ها و یا به ضرر آن‌هاست.
وی افزود: از نظر وزارت بهداشت این اقدام به ضرر دانشگاه‌ها است. امروزه در همه جای دنیا دانشگاه‌ها یک استقلال مالی و اداری دارند و این استقلال  منجر به پیشرفت‌شان می‌شود. زیرا بحث اصلی ما پیشرفت کشور است. اگر امروز در بسیاری از حوزه‌ها اعم از سلول‌های بنیادین، بایوتکنولوژی و... پیشرفت کرده‌ایم، به این دلیل بوده که دانشگاه‌ها استقلال داشته‌اند. اگر استقلال‌شان از بین رود، به ضرر دانشگاه‌ها خواهد بود.
عین‌اللهی درباره مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره ضرورت تزریق سه دز واکسن در رانندگان و شرط تردد برای سایر سرنشینان، گفت: قبلا که وضعیت شهرها قرمز می‌شد، تمام خوردروها در صورت تردد بین استانی جریمه می‌شدند، اما در حال حاضر مصوبه ستاد کرونا به این سمت حرکت کرده که افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، جریمه نشوند. بنابراین در شرایط قرمز کرونا، دو راه داریم؛ یا باید بگوییم طبق مصوبه قبلی همه خودروهایی که در شرایط قرمز، تردد و سفر می‌کنند، مشمول جریمه شوند یا اینکه برای افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، تسهیلات قائل شویم.
وی گفت: در حال حاضر تعداد زیادی در کشور دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. بنابراین تعداد کمی از افراد هستند که هنوز واکسن تزریق نکرده اند. در عین حال طبق آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا رانندگانی که دو دز واکسن را تزریق کرده‌اند و هنوز دز سوم‌شان را تزریق نکرده اند یا افرادی که یک دز تزریق کرده‌اند و هنوز دز دوم‌شان را تزریق نکرده اند، اگر جریمه شدند، با ارائه تست منفی PCR جریمه آن‌ها لغو خواهد شد.
عین‌اللهی درباره وضعیت ارز دارو گفت: ما تابع مجلس هستیم و هرآنچه در مجلس تصمیم‌گیری شود، وزارت بهداشت تابع آن است. امروز صبح مجلس بودیم که برنامه‌های ما را در صورت حذف ارز ترجیحی پرسیدند که ما اعلام کردیم، بحث ما بیشتر بحث دارو است که بیمه‌ها باید هزینه آن را بدهند. بنابراین منابع مالی ناشی از حذف ارز را باید به بیمه‌ها دهند تا بیمه‌ها بتوانند مابه‌التفاوت این هزینه را پرداخت کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار