خبر/

تراکتور سازي به عنوان صنعت سبز کشور انتخاب شد

1400/12/15 - 16:50 - کد خبر: 59984
عکس

نصر: همزمان با روز ملی درخت‌کاری و آغاز هفته منابع طبيعی، محيط زيست از تراکتورسازي به عنوان صنعت سبز کشور تقدیر کرد.

به گزارش نصر، طي مراسمي که به صورت ويدئو کنفرانس و با حضور رييس سازمان محيط زيست کشور و اکثر مراکز استانها برگزار شد از فعاليتهاي زيست محيطي تراکتورسازي تقدير به عمل آمد.
رييس سازمان محيط زيست کشور در اين ارتباط مستقيم، توجه به بخشهاي آب، هوا و اکلوژيکي زيست محيطي را حائز اهميت دانست و بعداز تشريح اين بخشها خواستار توجه به آلايندگي صدا و امواج شد و گفت: در زندگي مدرن امروزي اين نوع آلايندگي در حال طي کردن خطوط قرمز زيست محيطي هست و صنايع و تکنولوژيهاي که در حال ضربه زدن به اين بخش از زندگي شهروندان هستند هرچه سريعتر جهت رفع آن اقدام کنند.
علي سلاجه اضافه کرد: همچنان که صنايع سبز کشور معرفي و مورد تقدير قرار مي گيرند اسامي صنايع آلاينده نيز بايد منتشر و حتي نسبت به دريافت خسارت از آنها در قبال طرحهاي فاقد ارزيابي زيست محيطي اقدام شود.
در حاشيه اين مراسم مديرکل محيط زيست آذربايجان شرقي ضمن اشاره به فعاليتهاي زيست محيطي تراکتورسازي تاکيد کرد: باتوجه به رشدهاي توسعه اي در بخش صنعت استان که حرف اول را در سطح کشور مي زند در کنار مسائل سياسي و اقتصادي، اهداف و برنامه هاي زيست محيطي نيز بايد مورد اقبال تمامي مسئولين در تمامي رده ها و صنوف قرار گيرد.
حسن عباس نژاد با اشاره به هزينه هاي ميلياردي که به واسطه عدم داشتن نگرش زيست محيطي به کشور تحميل مي شود افزود: فرسايش سالانة 24 تني خاک، خسارت 50 هزار ميليارد دلاري، عمر مفيد تنها30 ساله سدها و ... همگي از نداشتن ديدگاه زيست محيطي نشات مي گيرد و تبعات جبران ناپذير آن را نسلهاي بعدي طي50 سال آينده تجربه خواهند کرد.
وي با هشدار به اينکه با روند کنوني 5 دهة آينده زندگي در سرزمين ايراني براي انسانها دشوار خواهد بود اظهار داشت: متاسفانه شهر محوري در اولويت سياستگذاريهاي قرار گرفته نه شهروند محوري و تغيير کاربريهاي و آلودگي آب و هوايي که همگي تهديدي براي زندگي يکايک انسانهاست و متاسفانه اين سياستها در تبريز نمود و بروز غير قابل انگاري دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار