یادداشت سردبیر/

نامه تحسین برانگیز فرزند آیت الله قاضی

1400/12/15 - 00:30 - کد خبر: 59926
شهید قاضی طباطبایی

نصر: رسانه ای شدن نامه فرزند خلف آیت الله شهید قاضی طباطبایی به رئیس شورای شهر تبریز امروز موجی از تحسین و تقدیر این فرزند بزرگمرد آذربایجان را به همراه داشت.

امروز نامه ای به امضای حجت الاسلام سید محمد تقی قاضی طباطبایی رسانه ای شده بود که در آن خواستار لغو مصوبه ۱۰ میلیارد تومانی شورای شهر تبریز برای مرمت و توسعه مقبره پدر بزرگوارشان را خواسته بود.
در محتوای این نامه خطاب به رئیس و اعضای شورای اسلامی تبریز آمده بود:
«در این موقعیت حساس اجتماعی و اقتصادی چنین اقدامی به صلاح جامعه نیست و ضمن تشکر درخواست ابطال این مصوبه را داشته و تقاضا دارم شورای اسلامی محترم مقرر فرمایند مبلغ یاد شده صرف محرومیت زدایی و عمران و توسعه فرهنگی مناطق حاشیه نشین و مستضعف شهرمان هزینه گردد. »
از ابعاد مختلف می توان محتوای این نامه را تحلیل کرد؛ اول اینکه اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در شرایطی که بسیاری از پروژه های عمرانی کلانشهر تبریز معطل اعتبارات است ؛ آسفالت اولین نیاز معابر شهری وضعیتی اسفناک دارد، حمل و‌نقل عمومی فرسوده شده، مترو معطل بودجه است و پرداخت حقوق پرسنل و کارگران شهرداری یک افتخار به حساب می آید بر چه اساسی و با چه هدفی ۱۰ میلیارد تومان از پول شهروندان را برای توسعه مسجدی تاریخی در قلب بازار تبریز که حتی هیئت امنای آن هم راضی نیست می خواست هزینه کند.
دوم اینکه فرزند آیت الله شهید قاضی طباطبایی در ابتدای این نامه انتقادی طعنه آمیز از شورا و شهرداری داشته است و آن اینکه «در ادوار گذشته شورا نیز برای توسعه عمرانی و ارتقای کیفیت میزبانی از زائران مقبره شهید آیت الله قاضی طباطبایی و در راستای ارج نهادن به مقام والای آن شهید مظلوم انقلاب اسلامی درخواست داده شد و اقدام موثری صورت نگرفته بود. » به عبارتی تاکنون هیچ اعتباری برای مرمت این مجموعه ارزشمند نشده است و هر آنچه اتفاق افتاده به همت هیئت امنا بوده و هیچ هزینه ای تاکنون نشده است.
سوم اینکه امروز نیازهای شهر آنچنان عیان است که فرزند برومند آیت الله قاضی طباطبایی بیش از اعضای شورا بر اهمیت آنها واقف است و از آنان انتظار دارد که به مسایل عمده و اساسی توسعه ای و محرومیت زدایی شهر هزینه پرداخت کنند.
و چهارم اینکه ای کاش ضرورت های شهر همانگونه که برای شهروندان و نخگبان شهر روشن و‌عیان است برای تصمیم گیرندگان شهر نیز به بیک باور تبدیل شود.

امیر کریم زاد شریفی

انتهای پیام/

پژوهشیار