کاشت ۱۱۷ نهال به میمنت بهبودی ۱۱۷ کودک مبتلا به سرطان در تبریز

1400/12/14 - 22:52 - کد خبر: 59923
عکس

نصر: به میمنت بازگشت به زندگی ۱۱۷ کودک مبتلا به سرطان، همزمان با روز نیکوکاری و در آستانه روز درختکاری، تعداد ۱۱۷ اصله نهال توسط کودکان بهبود یافته تسکین در حوزه شهرداری منطقه پنج کاشت شد.

به گزارش نصر، مراسم ویژه روز نیکوکاری و درختکاری با حضور جمعی از مسئولان شهری و کودکان بهبود یافته از سرطان توسط شهرداری منطقه 5 تبریز و همکاری موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز "تسکین" در منطقه فضای سبز لاله پارک برگزار شد.
میر علی اصغر نساج غزانی، شهردار منطقه ۵ در این آیین، موضوع سلامت را مهمترین اولویت یک جامعه پویا خواند و افزود: اگر مردم از نظر روحی و جسمی سالم نباشند هرگز جامعه سالم، پویا و رو به توسعه نخواهیم داشت.
وی با اشاره به جایگاه ان‌جی‌او ها در تضمین سلامت جامعه تاکید کرد: شهرداری تبریزخود را موظف به همکاری با تشکل های مردم نهاد می‌داند.
وی با اشاره به همزمانی روز نیکوکاری و برگزاری آیین کاشت ۱۱۷ نهال تصریح کرد: در دین ما به نیکوکاری و احسان تاکید شده به طوریکه ۱۰۰ آیه از قرآن کریم به امر احسان و نیکوکاری اختصاص یافته است.
نساج اظهار داشت: تکلیف داریم در اثبات انسانیت و مسلمان بودن به این فرامین دینی خود عمل کنیم.
وی تاکید کرد: شهرداری تمام تلاش خود را برای ایجاد جامعه پویا و بانشاط با همکاری گروه‌های مردم نهاد به کار می‌بندد.
وی با اظهار خوشنودی از بهبودی ۱۱۷ کودک مبتلا به سرطان ادامه داد: امیدواریم تمام کودکان از این بیماری نجات یابند.
جواد میلانی، مدیرعامل موسسه تسکین نیز طی سخنانی اظهار داشت: این مجموعه تخصصی ترین تشکل مردم نهاد فعال در حوزه درمان کودکان مبتلا به سرطان در شمالغرب کشور است.
وی ادامه داد: علاوه بر میزبانی از بیماران استانهای دیگر، بیمارانی از کشورهای ترکیه و آذربایجان نیز از امکانات این مجموعه استفاده می‌کنند.
میلانی با بیان اینکه درمان کودکان مبتلا به سرطان، مستلزم هزینه های کلان است گفت: امروزه ۶۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه های درمان این عزیزان تامین می‌شود. 
مدیرعامل تسکین در ادامه با اشاره به آمار کودکان بهبود یافته از سرطان طی دو سال گذشته افزود: در سال ۹۸ تعداد ۵۲۶ بیمار تحت حمایت این مجموعه بود که ۶۴ نفر به طور کامل بهبود یافت.
به گفته وی، در سال ۹۹ نیز از ۴۹۲ کودک تحت پوشش تعداد ۵۳ کودک از بیماری سرطان رها یافتند.
میلانی با اشاره به تحت پوشش بودن ۴۶۰ کودک در سال جاری از بهبود ۵۳ کودک تا ابتدای اسفندماه جاری خبر داد.
گفتنی است با همکاری شهرداری منطقه 5 و مشارکت مجموعه لاله پارک، "بوستان تسکین" جهت درختکاری به افتخار کودکان بهبود یافته از بیماری سرطان و  نصب المان جهت ترویج فرهنگ بازیافت و جمع آوری درب بطری ایجاد می شود.
موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز "تسکین" با محوریت کمک و حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در بهار سال 1393 فعالیت خود را آغاز نموه است.
این مرکز با ماهیتی مردم نهاد در راستای تسهیل جریان زندگی کودکان مبتلا به سرطان و خانواده هایشان در مسیرهای درمانی آموزشی ، پژوهشی ، اجتماعی و فرهنگی  تاسیس شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار