رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور؛

حدنگاری اراضی ملی تا پایان سال تکمیل می‌شود

1400/12/14 - 11:00 - کد خبر: 59883
اراضی ملی

نصر: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: حدنگاری اراضی ملی در راستای ثبات‌بخشی به معاملات تا پایان سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

به گزارش نصر، حسن بابایی روز شنبه در دیدار جمعی از کارکنان واحدهای ثبتی اردبیل بیان کرد: ۹۰ درصد حدنگاری اراضی ملی تا کنون با همت دفاتر استان‌ها انجام شده است و تا پایان سال نیز این امر به اتمام می‌رسد.
وی افزود: حدود پنج درصد از اراضی ملی نیز در حال حاضر به دلیل تشکیل پرونده در حال گذران روال قانونی است که در مراجع قضایی برای آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: مساحت کل کشور ۱۶۴ میلیون هکتار است که ۱۳۷ میلیون هکتار آن را اراضی ملی شامل می‌شود و در ۱۲۵ میلیون هکتار آن حدنگاری انجام شده است.
وی همچنین از حدنگاری بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در ۵۷ پلاک خبر داد و اضافه کرد: ۱۰ کیلومتر از قله سبلان و ۸۷۹ هکتار از رودخانه‌ها از جمله بالهارود، قوری چای و ارس حدنگاری شده که تلاش اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل در این زمینه شایسته قدردانی است.
بابایی در ادامه با اشاره به اجرای طرح ویژه‌ای برای ثبات و اطمینان‌بخشی به معاملات در کشور گفت: تنظیم اسناد تعهدآور خودرو و املاک به دفاتر اسناد واگذار می‌شود.
وی بیان کرد: پرونده‌هایی در نتیجه فقدان تنظیم اسناد تشکیل شده بود که با اجرای این طرح، پرونده‌ها کاهش می‌یابد و اطمینان‌بخشی ایجاد می‌شود.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بدو ورود به اردبیل با حضور در گلزار شهدای گمنام دریاچه شورابیل از مقام والای شهدا تجلیل کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار