سرپرست معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی؛

ادارات آذربایجان‌غربی فروش اموال مازاد را برای هزینه‌های عمرانی جدی بگیرند

1400/12/12 - 11:29 - کد خبر: 59822
یاسر رهبردین

نصر: سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: فروش اموال و املاک مازاد که در برخی موارد، درآمدهای بسیاری نیز دارد، باید در دستور کار جدی ادارات برای هزینه عمرانی قرار گیرد.

به گزارش نصر، یاسر رهبردین چهارشنبه شب در جلسه بررسی و اتخاد تمهیدات لازم پیرامون مسائل و مشکلات بهره‌برداری از سد و شبکه کرم آباد افزود: این بخش، یکی از ۱۳ اقدام لازم برای تامین مالی و هزینه کرد ادارات است که البته در بسیاری موارد، نهادهای مسوول توجهی به آن ندارند.
وی اضافه کرد: همچنین یکی از روش های تامین مالی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است که در حوزه کشاورزی، این حوزه را می توان با همراهی کشت و صنعت ها فعال کرد ولی تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: باید با برنامه ریزی مناسب و تامین مالی بهنگام و درست، زمینه محرومیت را از بخش کشاورزی استان رفع کنیم و در این باره، اقدام همه جانبه نیاز است.
رهبردین با اشاره به اینکه ۳۳ درصد جمعیت آذربایجان غربی، روستایی بوده و این سهم از جمعیت در کمتر استانی از کشور وجود دارد، بیان کرد: با توجه به این آمار، بیشترین سهم از اعتبارات کشوری باید به آذربایجان غربی گسیل شود و مدیران استانی باید این اعتبار را از نهادهای کشوری و وزارت خانه ها طلب کنند.
وی اظهار کرد: متاسفانه در بخش آب، راه، مدارس و طرح هادی روستایی بسیار عقب هستیم و متاسفانه نتوانسته ایم در این بخش ها، مسوولان کشوری را هم به خوبی همراه کنیم که باید این کار در دستور کار جدی مدیران بخش های مرتبط قرار گیرد.
وی با اشاره به کمبود قابل توجه آب در پشت سد ماکو به عنوان مهمترین منبع آبی برای آبیاری اراضی کشاورزی ماکو، شوط و پلدشت، گفت: به همین منظور در صدد هستیم که از ظرفیت سد کرم آباد برای آبیاری اراضی پلدشت استفاده کنیم که باید مقدمات این امر برای بیشترین بهره مندی از ظرفیت این سد فراهم شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار