گزارش/

آرزوی دیرینه مردم تبریز بهسازی آسفالت معابر

1400/12/12 - 10:41 - کد خبر: 59812
عکس

نصر: وضعیت نامناسب آسفالت در کلانشهر تبریز، معضل بی پایانی است که موجب نارضایتی شهروندان شده و آنها در انتظار اتمام این معضل شهری هستند تا تردد در خیابان‌ها تسهیل یابد.

به گزارش نصر، وضعیت نامناسب آسفالت در کلانشهر تبریز، به یک معضل ناتمام تبدیل شده است که علاوه بر خسارات به وجود آمده برای رانندگان، نارضایتی شهروندان را نیز به دنبال دارد.
سال‌های متمادی است وضعیت نامناسب آسفالت در معابر و کوچه‌های کلانشهر تبریز، کاملاً مشهود است و با وجود اینکه مطالبه اکثر شهروندان تبریزی است اما متأسفانه کیفیت پایین آسفالت و کاهش عملیات آسفالت ریزی، این معضل ناتمام را پایان نمی‌بخشد.

انعکاس نارضایتی شهروندان از وضعیت آسفالت معابر
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در ارتباط با وضعیت آسفالت معابر اصلی و کوچه پس کوچه‌های شهر، شورا همواره علاوه بر اعلام تذکرات لازم به مجموعه شهرداری، به طور مکرر، نسبت به انعکاس نارضایتی‌های شهروندان اقدام نموده و پیگیر امر هستند.
حکیمه غفوری ادامه داد: اما متأسفانه در دوره شهردار سابق، آن‌چنان عملکرد قابل توجهی در آسفالت ریزی شهری را شاهد نبودیم.
وی افزود: اما اکنون در این ارتباط و با مساعد شدن نسبی شرایط آب و هوایی، شهرداری تبریز در سطح نسبتاً همه پذیری، اقدام به لکه‌گیری آسفالت معابر نموده که لازم است از توجهات همکاران مجموعه قدردانی شود.

ابلاغیه اولویت‌های آسفالت طبق جدول پیشنهادی مناطق ده‌گانه
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز گفت: در خصوص آسفالت اساسی بر اساس ابلاغیه اولویت‌های آسفالت، طبق جدول پیشنهادی مناطق ده‌گانه و پس از بررسی در کمیته آسفالت و شیوه اصلاحی به سازمان، توسط معاونت فنی عمرانی ارسال می‌گردد.
حسین منیری فر ادامه داد: در پروژه‌های خارج از ابلاغیه با دستور شهردار تبریز و معاونت فنی عمرانی اقدام می‌گردد که سازمان نسبت به حجم کار و عملیات مورد نیاز به پروژه که شامل تراش آسفالت، تسطیح و رگلاژ تراشه‌های آسفالت و درزگیری و پخش آسفالت، پیمانکار دستمزدی انتخاب و با تولید آسفالت در کارخانجات سازمان، اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

نظارت مستقیم معاونت فنی عمران شهرداری مرکز
وی افزود: با عنایت به ارسال کامیون‌های حمل آسفالت از سوی مناطق ده‌گانه برای اجرای آسفالت ریزی، لکه‌گیری توسط پیمانکاران و امانی، تحویل می‌گردد که نحوه اجرا در سطح شهر تبریز، با نظارت مستقیم معاونت فنی عمرانی شهرداری مرکز و معاونت‌های مناطق انجام می‌گردد.

در خصوص آسفالت اساسی بر اساس ابلاغیه اولویت‌های آسفالت، پیش می‌رویم
منیری فر بیان کرد: در رابطه با تولید آسفالت در خصوص تجهیزات شامل کارخانجات آسفالت ۱۶۰ تنی تمام اتوماتیک و ۱۲۰ تنی و ۸۰ تنی و سایت سنگ شکن مصالح سنگی خریداری شده یا آهگی دولومیت به کارخانه، حمل و خردایش و دانه بندی انجام می‌گیرد.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز توضیح داد: بر اساس طرح اختلاط آسفالت که از طریق آزمایشگاه استان تهیه می‌شود و واحد کنترل کیفی سازمان مستقر در کارخانه روزانه تولیدات آسفالت را از نظر کیفی، کنترل و تأیید می‌نمایند.
وی در پایان گفت: قیرهای مورد استفاده در تولید آسفالت از کارخانجات تولید قیر استان، قیر عملکردی PG58-22 انجام می‌گیرد.

چاله‌های معابر و مشکلات به وجود آمده برای پرسنل اورژانس
کارشناس فوریت‌های پزشکی و فعال رسانه گفت: متأسفانه غیراستاندارد بودن آسفالت معابر، کیفیت پایین آن و از همه مهم‌تر چاله‌های خیابان، منجر به اعتراض همراهان بیماران به هنگام انتقال به بیمارستان می‌شود.
حبیب حسینقلی زاده ادامه داد: حتی این امر در برخی اوقات منجر به صدمات وارده به بیماران هنگام انتقال به بیمارستان می‌شود.
پرسنل اورژانس همواره باید با آرامش کامل، بیمار را به مراکز درمانی انتقال دهند اما چاله‌های موجود در خیابان، قطعاً این آرامش را از ما سلب خواهد کرد
وی افزود: پرسنل اورژانس همواره باید با آرامش کامل، بیمار را به مراکز درمانی انتقال دهند اما چاله‌های موجود در خیابان، قطعاً این آرامش را از ما سلب خواهد کرد.
این کارشناس فوریت‌های پزشکی و فعال رسانه در پایان گفت: متأسفانه افزایش چاله‌های خیابان، مشکلات بیشتری را برای شهروندان به خصوص پرسنل اورژانس به بار آورده است.

وضعیت نامناسب آسفالت در ورودی مارالان
یکی از شهروندان تبریزی از وضعیت نامناسب آسفالت ورودی مارالان از سمت اتوبان کسایی گله کرده و افزود: متأسفانه وضعیت نامناسب آسفالت این نقطه از کلانشهر تبریز، علاوه بر خسارات وارده به خودروها، موجب اتلاف وقت نیز می‌شود.
وی ادامه داد: من هر روز از این مسیر تردد می‌کنند و با وجود اطلاع رسانی به شهرداری منطقه ذی ربط، متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای آسفالت ریزی در این منطقه انجام نگرفته است.
اکبری گفت: در حال حاضر، آسفالت ریزی مناسب در اکثر معابر و کوچه‌های تبریز وضعیت خوبی ندارد و این موجب نارضایتی شهروندان تبریزی شده است که امید است شهرداری و سازمان ذی ربط، اقدامات لازم را در این رابطه انجام دهد.
وی در پایان افزود: خسارات وارده به خودروها بر اثر برخورد با چاله‌های موجود در خیابان، در چنین وضعیت تورم، رانندگان را بیش از هر زمان ممکنی آزرده خاطر کرده است.
وضعیت نامناسب آسفالت ریزی در کلانشهر تبریز، موجب نارضایتی شهروندان و حتی پرسنل اورژانس به هنگام انتقال بیمار به مراکز درمانی است که باید این معضل ناتمام در کلانشهر تبریز به پایان رسد.
در حال حاضر کلانشهر تبریز، در انتظار آسفالت ریزی یکپارچه و اساسی است تا علاوه بر رفع چاله‌های شهری، رضایت شهروندان نیز جلب شود و از سویی مشکلات به وجود آمده برای پرسنل اورژانس نیز رفع شود.

آناهیتا رحیمی
انتهای پیام/

پژوهشیار