شرکت ترکیه‌ای ۱۰ میلیون دلار در تبریز سرمایه‌گذاری می‌کند

1400/12/11 - 16:00 - کد خبر: 59788
شهرک صنعتی

نصر: در جلسه شورای سرمایه‌گذاری و توسعه آذربایجان‌شرقی، طرح شرکت ترکیه‌ای برای سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری در «شهرک سرمایه‌گذاری خارجی» تبریز با اشتغالزایی ۵۰۰ نفری، بررسی و تصویب شد.

به گزارش نصر، در این جلسه همچنین مشکلات پیش روی منطقه ویژه اقتصادی سراب، بررسی و دستورات لازم براید رفع آنها از سوی استاندار آذربایجان شرقی صادر شد.
استاندار آذربایجان‌شرقی: اعتمادسازی برای سرمایه‌گذاران در اولویت است
استاندار آذربایجان‌شرقی در این جلسه گفت: مدیریت استان در زمینه اعتمادسازی برای جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای توسعه این خطه عزم جدی دارد. 
عابدین خرّم اظهار داشت: حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی از جمله اولویت های اصلی مدیریت استان بوده و تمامی دستگاه های ذی ربط باید همکاری های لازم را با سرمایه گذاران داشته باشند.
وی گفت: وقتی به دنبال سرمایه برای استان هستیم باید پیش نیازهای آن از جمله تامین زمین، انرژی (آب، برق و گاز)، سند آمایش سرزمینی و دسترسی آسان به حمل و نقل مورد توجه قرار گیرد.
خرّم با بیان اینکه مشکل برق استان نسبت به وضعیت کشور مضاعف تر است، ادامه داد: براساس برآوردها یک هزار و ۵۰۰ مگاوات برق در استان برای توسعه صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات کمبود داریم.
وی گفت: در حوزه آب اگر مشکل پایاب ۵ سدی که به صورت ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده اند، حل شود و با اتمام ۴ سد دیگر که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، مشکلات برطرف می شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات مطرح شده برای ایجاد مجتمع پتروشیمی و سه مجتمع فولادی در شهرستان میانه ادامه داد: این پروژه ها باید توسط کارشناسان دستگاه های مسوول بررسی و نتایح نهایی آن در این جلسه مورد بحث و توافق قطعی قرار می گرفت.
وی با اشاره به تصویب ایجاد مجتمع پتروشیمی و سه مجتمع فولاد در میانه، گفت: سوابق پرونده و پیشنهادات سرمایه گذاران به سازمان برنامه و بودجه، شرکت های برق، گاز و آب استان جهت تامین نیازها ارسال و حداکثر ظرف یکماه، برآوردها، بررسی و نتایج اعلام شود و مراحل قانونی نیز از سوی شهرک ها صنعتی اعلام شود.
خرّم همچنین با اشاره به احداث نیروگاه های خورشیدی و بادی توسط بخش خصوصی گفت: با توجه به نیاز مبرم استان به تامین برق، ضروری است زمین مورد نیاز این شرکت حداکثر ظرف مدت یکماه از سوی اداره کل منابع طبیعی و شهرک های صنعتی استان مشخص و معرفی شود.
وی ادامه داد: سرمایه گذار نیز با عزم راسخ و بدون معطلی پای کار آید و مجوزهای لازم نیز باید در ظرف یکماه صادر شود تا سرمایه گذار بیش از این معطل نشود.
انتهای پیام/

پژوهشیار