رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مطرح کرد:

ثبت 30 میلیون هکتار زمین طی 100 روز در طرح کاداستر

1400/12/11 - 11:56 - کد خبر: 59762
عکس

نصر: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه صدور اسناد کاداستری عرصه‌های ملی تقریبا به اتمام رسیده است، گفت: جشن کاداستر به‌زودی در سطح کشور برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، حسن بابایی در ادامه سفر استانی به آذربایجان‌شرقی و در نشست همزمان با "نخبگان جوان و بسیجی واحدهای ثبتی استان"، "قرارگاه کاداستری شهید سلیمانی" و "رؤسای واحدهای ثبتی استان" که در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان تبریز به انجام رسید، اظهار کرد: در اقصی نقاط کشور تلاش جهادی شروع شده و در ۱۰۰ روز گذشته، ۳۰ میلیون هکتار زمین، ثبت کاداستری شده است و بر همین اساس در آینده نزدیک جشن کاداستر برگزار می‌کنیم.
وی افزود: در همین رابطه یکشنبه هفته آینده در محضر ریاست محترم قوه قضائیه خواهیم بود و آخرین گزارش‌ها در این رابطه ارائه خواهد شد.
 رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تمجید از عملکرد آذربایجان‌شرقی در ثبت کاداستری اراضی گفت: این استان در بحث کاداستر خوب می‌درخشد که این درخشش در سایه تلاش شبانه‌روزی مدیران واحدهای ثبتی استان است.
بابایی عنوان کرد: می توان آذربایجان‌شرقی را پیشگام و پیشرو استان‌های کشور در بحث کاداستر کرد که لازمه آن استمرار همکاری مدیران واحدهای ثبتی استان است. 
وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی در کنار استان فارس بیشترین واحد ثبتی را  دارند، یادآور شد: آذربایجان‌شرقی استان پراهمیتی است و انتظار داریم مدیران واحدهای ثبتی فعالانه وارد عمل شوند  که یکی از مصادیق ورود فعالانه، ارتباط‌گیری گسترده و مؤثر با رئیس دادگستری و دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان هاست، چراکه ارتباط های قوی، نتیجه بخش است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به هدفگذاری قوه قضائیه در نیل به "تحول و تعالی" تصریح کرد: بنده نیز از زمانی که در سازمان مسوولیت گرفته‌ام، تحقق تحول و تعالی در سازمان ثبت اسناد و املاک را در دستور کار داده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه بحث کاداستر یکی از دغدغه های مهم مدیریت سازمان ثبت اسناد و املاک در دوره تحول و تعالی است، متذکر شد: یکی از مؤلفه‌های مدیران دوره جدید سازمان، سخت‌کوشی، با پشتکار بودن، خستگی‌ناپذیری و عملکرد جهادی است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه برابر قانون باید تکلیف کاداستر در دو سال قبل تمام می شد، بیان داشت: انتظار می‌رود مدیران واحدهای ثبتی در اقدامی جهادی در تعیین تکلیف سریع این قانون نقش‌آفرینی کنند.
بابایی با بیان اینکه صدور اسناد کاداستری عرصه‌های ملی تقریبا به اتمام رسیده است، گفت: دغدغه اصلی ما کاداستر اراضی کشاورزی است که اولین گام در جهت تحقق شایسته این مهم، فرهنگسازی و ترغیب کشاورزان و دارندگان اراضی کشاورزی به مشارکت در اجرای کاداستر کشاورزی است. 
وی گفت: در همین رابطه، شهرهای سلطانیه و خدابنده در استان زنجان پایلوت شده‌اند و چند رزمایش با هدف فرهنگسازی در باب ترغیب مردم به مشارکت در برنامه کاداستر کشاورزی انجام شده است.
معاون رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: بدون اقدام فرهنگی موفقیتی در کاداستر کشاورزی حاصل نخواهد شد از این رو باید استفاده از ظرفیت دهیاران، اعضای شوراها اسلامی روستاها و شهرها و ائمه جمعه در دستور کار باشد.
بابایی در بخش دیگری از سخنانش توجه به حوزه فناوری‌های نوین را یکی از رویکردهای دوره جدید مدیریت عالی سازمان ثبت اسناد و املاک خواند و اذعان داشت: هوشمندسازی و الکترونیکی کردن فرآیندها به‌طور جدی تعقیب می‌شود و ممکن است در آینده نزدیک تعدادی از نیروهای موجود در واحدهای ثبتی را مازاد تلقی کنیم.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: بهبود سطح معیشت و رفاه پرسنل این سازمان هم مورد توجه است و در همین چارچوب تا دو هفته آینده پرداختی‌های جدیدی به کارکنان صورت خواهد گرفت.
بابایی، اهمیت دادن مدیران واحدهای ثبتی به مقوله رضایتمندی مراجعان در مراجعه به واحدهای تابعه قوه قضائیه را یک ضرورت توصیف و اضافه کرد: رضایتمندی مراجعان، در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه، محور اساسی حرکت این قوه است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در همین زمینه لازم است در همه واحدهای ثبتی، میز خدمت ایجاد شود.
بابایی خاطرنشان کرد: استقرار میز خدمت در تمام واحدهای ثبتی تهران عملیاتی شده و جالب اینجاست که یکی از معاونان، مسوول میز خدمت واحدها شده است که می تواند الگوی سایر استان‌ها باشد.
وی همچنین از مدیران واحدهای ثبتی خواست بازرسی ها را به طور جدی در دستور کار قرار دهند و نظارت های خود را تقویت کنند.
معاون رئیس قوه قضاییه همچنین ضمن بیان این مطلب که جوانان، آینده ثبتی را می سازند، خطاب به نخبگان جوان و بسیجی حاضر در جلسه ابراز کرد: همه ما رفتنی هستیم و شما باید کارها را خوب یاد بگیرید. 
بابایی گفت: ثبت امروز ثبت هوشمند شده است و از پیشکسوتان تقاضا می کنم به جوانان بها بدهند و بدانند که جوانان، قدرشناس هستند.
محمد افخمی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌شرقی هم پیش از سخنان دکتر بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سخنانی گفت: ۵ ساختمان حکم تخریب صادر شده است، فضای محدود داریم، مشکلات زیرساختی داریم، محیط‌های اداری باید نوسازی و بازسازی شود ولی شکرگزار مدیران استان هستیم که با این مشکلات، عملکرد چشمگیری در زمینه‌های مختلف داشته‌اند.
وی گفت: ۴۱ هزار پرونده در سال‌جاری مختومه شده و پارسال حدود ۶۰ هزار پرونده دیگر مختومه شده بود که باز ماحصل زحمت پرسنل اداره کل ثبت اسناد و املاک استان است.
انتهای پیام/

پژوهشیار