معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی:

تحقق جهاد تبیین نیازمند توجه عمومی است

1400/12/10 - 17:58 - کد خبر: 59724
تراب محمدی

نصر: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی توجه جدی همگان به جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را ضروری خواند.

به گزارش نصر، تراب محمدی در آیین تکریم و معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان هریس گفت: باید برای تمامی جوانان، فرزندان و خانواده خود توضیح دهیم و توجیه کنیم که این انقلاب اسلامی به این راحتی به دست نیامده است و همین که در امنیت کامل زندگی می کنیم در سایه انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: باید تببین کنیم همین که کشور بالاسری نداریم و از کشوری دستور نمی گیریم این در سایه انقلاب اسلامی و خون پاک شهیدان است.
وی تشریح کرد : در حال حاضر در امنیت کامل زندگی می کنیم هر چند مشکلات معیشتی داریم که این هم باید تبیین شود که چرا مشکل معیشتی ادامه‌دار است ؛ وقتی می بینیم جوانان ما راه را انحراف می‌روند برای اینکه ما تبیین نکرده ایم و از بیگانگان الگو و الهام می گیرند.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت های موجود شهرستان هریس گفت :شهرستان هریس جزو مذهبی ترین شهرستان های استان است و انسان های مذهبی و فرهنگی با  گذشته ای بسیار درخشان در این شهرستان زندگی می‌کنند و آثار تاریخی متعدد نشانگر سابقه تاریخی آن دارد.
محمدی به برند جهانی شهرستان هریس هم اشاره کرد و گفت: فرش هریس یکی از برندهای جهانی این شهر است و هر جا از فرش اسمی برده می‌شود فرش هریس در تراز اول می باشد.
وی ادامه داد: فرش هریس تنها فرش نیست هنر و خلاقیت است و باید برای تداوم حضور آن در بازارهای جهانی کارهای زیادی انجام شود.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در مورد معادن شهرستان گفت:  احیای معادن نیز در این شهرستان باید سرعت بیشتری پیدا کند تا از منافع این معادن اهالی از باب تعهد اجتماعی  معادن بهره‌مند شوند و مشکل بیکاری نیز مرتفع شود.
وی ضمن تقدیر از زحمات سه و نیم ساله علیرضا خاکپورفرماندار سابق هریس ، فرهاد جلیلوند را به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی کرد. 
جلیلوند پیش از این معاون مدیرکل بازرسی حقوقی وارزیابی عملکرد استانداری اذربایجان شرقی بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار