رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛

15 واحد صنفی در منطقه زلزله زده آسیب دیدند

1398/08/18 - 13:30 - کد خبر: 5971
واحد صنفی

نصر: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: از 600 واحد صنفی در روستاهای بخش کندوان و ترکمنچای میانه، 15 واحد صنفی از 5 تا 70 درصد آسیب دیدند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، حبیب امین زاده در گفت‌وگویی اظهار کرد: از همان لحظات اولیه وقوع زمین لرزه در شهرستان میانه ، اقدام لازم نسبت به ارزیابی وسعت خسارت‌ها و نیازهای اولیه انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به قطعی آب و گاز روستاهای آسیب دیده به ویژه روستای ورنکش، نسبت به تهیه 500 بسته نان و چهار هزارو 800 بسته بطری آب و توزیع در محل یادشده اقدام شد.

وی با اشاره به اهمیت تداوم پخت نان در مناطق زلزله زده، اظهار کرد: با همکاری اداره غله شهرستان، 500 کیسه آرد در بخش‌های کندوان و ترکمنچای توزیع شد.

امین زاده در خصوص وضعیت و پایداری واحدهای صنعتی مستقر در کانون زلزله نیز گفت : دو تیم از همکاران و کارشناسان سازمان جهت برآورد میزان خسارت به واحدهای صنعتی و معدنی و صنفی بخشهای کندوان و ترکمنچای اعزام شدند.

وی اضافه کرد : در این زمینه 22 واحد صنعتی مورد بررسی قرار گرفت که گزارش‌†ها حاکی از عدم خسارت به صنایع موجود در کانون زلزله است.

وی گفت : نحوه تامین اقلام مورد نیاز شهروندان در مناطق زلزله زده و همچنین چگونگی مشارکت در بازسازی منازل مسکونی و واحدهای صنفی، از سوی صنایع تولیدی و اصناف در حال برنامه ریزی است.

انتهای پیام/

پژوهشیار