مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان؛

۱۵۰ هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی مقام سازی شد

1400/12/09 - 22:31 - کد خبر: 59701
مقاوم سازی

نصر: مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به سرعت در مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی این استان، گفت: ۱۵۰ هزار واحد مسکونی از مجموع ۳۰۵ هزار واحد روستایی استان تاکنون مقاوم سازی شده است.

به گزارش نصر، حجت الله سروری روز دوشنبه در جلسه مسکن هشترود گفت: بنیاد مسکن استان با مقاوم سازی ۴۹ درصد از واحدهای مسکونی روستایی از میانگین کشوری ۲ درصد بالاتر است.
سروری گفت: سهمیه سالیانه این استان برای مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی ۱۲ هزار واحد است .
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌ شرقی گفت: تاکنون برای  هزار و ۹۵۴ روستای استان طرح هادی روستایی مطالعه و تهیه شده، طرح هادی ۴۸۸ روستا بازنگری و در ۹۶۰ روستا این طرح اجرا شده است.
سروری، میانگین کشوری اجرای طرح هادی را ۴۲ درصد اعلام کرد و افزود: بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در اجرای این طرح چهار درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
سروری گفت : تاکنون در ۸۱۴ روستای آذربایجان شرقی، طرح هادی روستایی اجرا و در ۴۳۴ روستا این طرح بازنگری شده و ۲۳۴ هزار و ۷۱۷ سند روستایی و شهری در استان صادر شده است.
وی  با بیان اینکه  ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی در دهه فجر امسال به  بهره‌برداری رسید، گفت: این طرح ها از سال ۱۳۹۹ در سطح روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان آغاز شده و با اجرای آن برای ۲۸ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.
فرماندار شهرستان هشترود هم گفت: ۵۹ درصد مساکن روستایی شهرستان شامل پنج هزار و ۷۰۰ واحد از محل اعتبارات مسکن روستایی مقاوم سازی و نوسازی شده است .
علیرضا توری خاطرنشان کرد: نوسازی  و مقاوم سازی مسکن روستایی ضمن جلوگیری از مهاجرت به شهرها می تواند باعث مهاجرت معکوس و رونق هرچه بیشتر روستاها شود.
توری گفت: با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۳۵۰میلیون تومان تسهیلات مسکن محرومین شامل مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) برای مقاوم سازی تعداد ۱۵۷ واحد پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال ۲۰۰ فقره تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت شده است، گفت: از محل تسهیلات مسکن‌مهر ۱۲۰۰ واحد در سطح شهر اجرا شده که ۵۷ فقره در شهر نظرکهریزی و ۱۱۴۳ واحد در شهر هشترود است.
وی همچنین گفت: ۳۲۹ واحد در محل سایت مسکن مهر ( پروژه های ۲۵ واحدی انجمن خیرین مسکن ساز ، ۱۳ واحدی کمیته امداد و ۲۹۱ واحد تعاونی ) توسط خود متقاضیان اتمام یافته است.
در این جلسه همچنین از خدمات بهمن مهرانی فر مدیر بنیاد مسکن هشترود تجلیل و هادی کریم زاده به عنوان مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هشترود معرفی شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار