مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی خبر داد:

انتشار اطلاعات گردشگری آذربایجان‌غربی به پنج زبان زنده دنیا

1398/08/18 - 13:22 - کد خبر: 5968
جلیل جباری

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: پایگاه اطلاع رسانی این اداره‌کل، برای نخستین بار شرح جاذبه‌های گردشگری استان را به پنج زبان زنده دنیا منتشر کرده که می‌تواند در افزایش رغبت گردشگران و آشنایی آنان با استان بسیار موثر باشد.

به گزارش نصر، جلیل جباری امروز در گفت و گویی اظهار داشت: این اطلاعات به زبان‌های چینی، کُردی، ترکی، فارسی و انگلیسی بارگذاری شده است.

وی اضافه کرد: پیشتر، این اطلاعات تنها به زبان‌های انگلیسی و فارسی بود ولی هم‌اکنون زبان‌های کردی، ترکی و چینی نیز به آن افزوده شده است.

جباری افزود: هم‌اکنون اطلاعات کلی مربوط به معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان به زبان ترکی برای مخاطبان اهل کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان و همچنین زبان کُردی برای مخاطبان ساکن شمال عراق در دسترس است.

وی بیان کرد: همچنین باتوجه به حذف روادید بین ایران و کشور چین و تسهیلات پیش آمده برای ورود گردشگران آن کشور، بخش چینی سایت اداره کل حاوی معرفی استان در دسترس مخاطبان قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: مطالب این سایت به‌روز رسانی شده و به مرور اطلاعات و اخبار تکمیل‌تر و بیشتری در مورد آخرین رویدادهای گردشگری استان و حوزه های میراث فرهنگی و صنایع دستی در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

جباری اظهار داشت: علاوه بر بارگذاری این اطلاعات، هم‌اکنون سایت «ویزیت آذربایجان» برای راهنمایی گردشگران خارجی راه‌اندازی شده که گام مهمی در راستای معرفی جاذبه‌های استان برای مخاطبان خارجی است.   

آذربایجان‌غربی دارای یکهزار و ۶۰۰ اثر ثبت شده ملی و دو اثر ثبت شده جهانی شامل تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای چالدران است؛ از جمله آثار ملی این استان می‌توان به مسجد جامع ارومیه، تالاب کانی‌برازان مهاباد، سه‌گنبد ارومیه، کاخ‌موزه و عمارت کلاه‌فرنگی ماکو، خان‌تختی سلماس، مقبره شیخ صدرالدین چالدران، موزه مردم‌شناسی ارومیه و مسجد سردار اشاره کرد.

تاکنون ۱۵ موزه اعم از باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، تاریخ طبیعی، ساعت و سایر موزه‌ها در استان ایجاد شده است، افزون بر ۱۱ هزار قلم اشیا در موزه‌ها و تعداد کثیری نیز در مخازن استان هم‌اکنون نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

پژوهشیار