اختصاصی نصر/

سردرگمی استریمرها با فیلترشدن پلتفرم "توییچ" 

1400/12/09 - 13:41 - کد خبر: 59679
عکس

نصر: پلتفرم توییچ به عنوان بزرگترین سرویس استریم بازى هاى ویدیویى از دسترس کاربران ایرانی خارج شد. 

توییچ twitch یک پلتفرم پخش زنده برای علاقه مندان به بازی های کامپیوتری است و با پانزده میلیون کاربر در روز، یک سایت پر طرفدار به حساب می آید. 
این پلتفرم به کاربر این امکان را می دهد تا از سراسر جهان به صورت زنده بازی های خود را ضبط و پخش می کنند، تمرکز اصلی این پلتفرم بر روی بازی های ویدئویی است و امکاناتی همچون پخش زنده ی موسیقی یا ابزار چت کردن با کاربران دیگر را نیز دارد. 
توییچ در ایران نیز سرویس بسیار محبوبی محسوب می‌شود، به‌طوری که بسیاری از گیمرهای کشورمان از این پلتفرم برای اشتراک‌گذاری ویدیوهای خود و حتی کسب درآمد استفاده می‌کنند. 


 
به اصطلاحی عامیانه تر، این پلتفرم که یک شبکه اجتماعی است که انواع مختلفی از محتوا دارد، اما معروف ترین و پر کاربرد ترین آن ها ویدئو های ضبط شده از بازی های ویدئویی است و رقابت هایی که بین گیمر های سرشناس بازی می شود را نیز به صورت زنده پخش می کند و همچنین کاربران حین بازی می توانند از گزارش زنده ی بازی نیز استفاده کنند. 
در توییچ بیش از ۱۷ هزار نفر، از طریق استریم درآمدزایی می‌کنند. 
این گزارش می افزاید، سرویس‌های توییچ و یا استیم از گذشته تا امروز هر از گاهی برای کاربران داخل کشور دچار اختلال می‌شوند و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ نیز برای مدت زمانی کوتاه فیلتر و سپس رفع فیلتر شده بود. 


 
از زمان مسدود سازی توییچ، کاربران ایرانی در شبکه‌های مجازی نظیر توییتر از عدم دسترسی خود به سرویس توییچ می‌گویند و نسبت به این موضوع اعتراض دارند و برخی از کاربران نیز این قضیه را بی‌مرتبط با  طرح صیانت نمی‌دانند. 
متاسفانه، پلتفرم دیسکورد که گیمر‌ها از آن استفاده میکردند، مدتی پیش ایرانیان را تحریم کرده بود و حالا فیلترینگ توییچ در کنار این موضوع می‌تواند ضربه بزرگی به این قشر از جامعه بزند. 
در هر صورت باید در انتظار اظهار نظر مسئولان امر باشیم تا در خصوص علت مسدودسازی پلتفرم محبوب توییچ برای گیمرهای ایرانی، شفاف‌سازی کنند. 
بنیاد ملى بازى هاى رایانه اى به عنوان متولى اصلى بازى هاى ویدیویى در کشور هنوز پاسخى به مسدود شدن توییچ نشان نداده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار