اختصاصی نصر/

شادی در اردوگاه خبیث‌ها! / جوان های شورا فعلا «حیران» مانده اند!

1400/12/09 - 12:58 - کد خبر: 59676
عمارت ساعت، عمارت ساعت تبریز

نصر: پس از عزل و برکناری «عباس رنجبر» به دلیل عدم تعامل با شورا قرار است از بین مظفر سلیمانی و یعقوب هوشیار یک نفر بر کرسی گران بهای شهرداری تبریز تکیه زند.

به گزارش نصر، طراحان باز هم صحنه رقابت را طوری چیدمان کردند که رقابت بین دو کاندیدای سابق شهرداری تبریز باشد.
مظفر سلیمانی معاون مالی و اقتصادی شهرداری تبریز که در زمان صادق نجفی به این سمت منصوب شده و برای بقا در قدرت خود را به شهرام دبیری وصل کرد و انصافا هم مهره این امر تاثیر خودش را گذاشت و در دوران ایرج شهین باهر نیز ابقا شد. وی  گزینه غیربومی در مجموعه شهرداری تبریزمحسوب می‌شود؛ هرچند در شناسنامه سلیمانی محل تولدش بناب ذکر شده ولی خود می داند اصالتا اهل شاهین دژ از توابع آذربایجان غربی است، حوادث دوران و گذر ایام او را به تبریز آورده است. او که در دوره شهرداری ایرج شهین باهر بزرگترین افتخارش پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری بود حالا شانس ۵۰ درصدی برای شهردار شدن دارد.
یعقوب هوشیار از مدیران جوان شهرداری تبریز در سال ۹۷ و پس از اختلافات با شهرام دبیری و ایرج شهین باهر از شهرداری منطقه پنج تبریز کنار رفت و در انتخاب شهردار در ماه های گذشته هم با روش های خاص، از کورس رقابت انتخاب شهردار حذف شد. در این دوره نیز حامی اصلی وی حکیمه غفوری رای اول شورای ششم شهر تبریز است.
شهرام دبیری حامی اصلی شهردار شدن سلیمانی است، دبیری هرچند رئیس شورای شهر نیست ولی موفق شده حجت الاسلام رسول برگی را در پروژه انتخاب شهردار و رای به سلیمانی با خود همراه سازد.
حال جشن و پایکوبی در اردوگاه خبیث های شهرداری تبریز برپا شده تا با نهایی شدن گزینه شهرداری پرچم پیروزی را بر سر در شهرداری تبریز عَلَم کنند تا تغییر در چهره و ترکیب شورای شهر تبریز هم تاثیری در روند مهره چینی ها و تسلط شان بر شهرداری تبریز  نداشته باشد.
رقابت مظفر سلیمانی با یعقوب هوشیار که هردو از مدیران رده بالای شهرداری محسوب می‌شوند را فقط از نظر اسم شان نباید مقایسه کرد بلکه حامیان پشت پرده خود گویاست. حامی اصلی شهرداری هوشیار خانم غفوری از چهره های انقلابی و مادر شهید مدافع حرم بوده و حامی شهرداری سلیمانی، شهرام دبیری چهره کارکشته و‌ شناخته شده شورای شهر تبریز است که هم اکنون نیز بر کرسی ریاست شورای اسلامی استان تکیه زده است!
انشقاق محتمل در شورای شهر تبریز خیلی زودتر از موعد پیش بینی شده به وقوع پیوست و اقلیت محض به اکثریت محض تبدیل شد و هم اکنون باید دید جریان انقلابی و اکثریت شورا که چند پاره شده اند آیا توان مدیریت موضوع انتخاب شهردار را خواهند داشت یا بار دیگر « تجربه » کارساز شده و اعضای جوان و بی تجربه شورا نظاره گر مدیریت جریان انتخاب شهردار تبریز خواهند شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار