فرماندار جدید تبریز حکم گرفت/

استاندار: باید برای محیط زیست و مدیریت بحران تبریز برنامه‌ریزی منسجم شود

1400/12/08 - 12:00 - کد خبر: 59606
سردار زین العابدین رضوی خرم

نصر: استاندار آذربایجان شرقی حکم فرماندار جدید تبریز را اهدا کرد.

به گزارش نصر، مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان تبریز صبح امروز در سالن جمهوری اسلامی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.
رییس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان در این مراسم گفت: مسئولان باید درس‌های امیرالمومنین علی علیه‌السلام را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند و اشتباهات خود را کمتر و انحرافات را به حداقل برسانند.
حجه الاسلام و المسلمین فقیه افزود: اگر محور کارها خداوند متعال قرار گیرد، دیگر منویات شخصی و گروهی مسئولان را گرفتار نمی کند.  مسئولان باید در انتصاب های خود لیاقت، شایستگی و کارآمدی افراد را مد نظرشان قرار دهند و نباید روابط دوستانه و خویشاوندی در انتصاب های مسئولان قرار گیرد.
وی ادامه داد: مشی حکومت داری امیرالمومنین علی علیه‌السلام برای ما و مسئولین ما یک نقشه راه است و امیدوارم مسئولان با قطع نظر از سلایق شخصی خود همواره مصالح ملی و مردم را در عملکردهای خود مدنظر قرار دهند.
استاندار آذربایجان شرقی هم در این مراسم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مردم تبریز و آذربایجان، گفت: وقتی رهبری تبریز را به عنوان پیشانی درخشان ایران یاد می کنند، خدمت در محضر چنین مردم بزرگی یک شرف و افتخار بزرگ است. مسئولان آذربایجان شرقی و تبریز باید جایگاه خدمت را به خوبی بشناسند و تمام توان خود را برای کسب رضایت مردم به کار گیرند.
زین العابدین رضوی خرم افزود: مردم را باید برای حضور در میدان عمل فراخوانیم و فرصت را برای نقش آفرینی مردم در پیشرفت و توسعه استان و جامعه ایجاد کنیم.
وی افزود: مردم خودشان البته اهل تشخیص هستند و ما مسئولان باید مواظبت کنیم که وظایفی که بر عهده ما گذاشته شده را به نحو درست به انجام برسانیم.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به فشارهای سیاسی و اقتصادی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: نباید در مقابل فشارهای اقتصادی و رسانه‌ای دشمن کم بیاوریم و کسب اعتماد مردم و مشارکت دادن آنها در امور راه غلبه بر فشارهای دشمن است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاشهای بهروز مهدوی، فرماندار سابق تبریز تشکر کرد و افزود: آقای مهدوی تا آخرین ساعت خدمت خود در فرمانداری تبریز با جدیت کار کرد و من از ایشان تشکر می کنم و از آقای جعفری آذر هم که از نخبگان استان و دانشگاه هستند تشکر می کنم که این مسئولیت را پذیرفت.
رضوی خرم در ادامه گفت: متاسفانه حوادث دلخراش در چند ماهه گذشته در تبریز زیاد شده که متاسفانه تلفات جانی هم داشته است، این حوادث باید با تشدید اقدامات پیشگیرانه و آموزشی مدیریت شود.
وی افزود: حوادث دلخراشی که در هفته‌های اخیر در تبریز اتفاق افتاد و موجب جان باختن تعدادی از مردم عزیزمان شد، نباید تکرار شود. این حوادث علاوه بر خساراتی که به بار آورده، موجب مخدوش شدن امنیت روانی شهروندان تبریز هم شده است.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در تبریز هم تاکید کرد و افزود: باید در دوره جدید بر حفظ منابع طبیعی و محیط زیست اهتمامی جدی صورت پذیرد. متاسفانه می بینیم که در بحث آلودگی‌های زیست‌محیطی و فضای سبز مشکلاتی جدی در تبریز داریم.
رضوی خرم در پایان مدیریت بحران در تبریز را نیز یکی از ضروریات اولویت دار دانست و گفت: مدیریت بحران باید با یک برنامه‌ریزی منسجم کاستی های این حوزه را برطرف کند و ضروری است یک مانور مشترک دستگاه های امدادرسان به مرور برنامه ها و طرح های عملیاتی خود بپردازند.

گزارش نصر می افزاید، استاندار آذربایجان شرقی در پایان این مراسم حکم فرماندار جدید شهرستان تبریز را به علی جعفری آذر را اهدا کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار