کامیون های نظامی روسی عجیب با علامت Z؛ آیا روسیه زامبی‌ها را به اوکراین می‌برد؟

1400/12/08 - 11:09 - کد خبر: 59601
عکس

نصر: در تصاویر کامیون های نظامی روسی روی قسمت بار علامت Z دیده می‌شود و کاربران شبکه‌های اجتماعی به حدس و گمان درباره دلیل درج این علامت می‌پردازند.

به گارش نصر، کاربران فضای مجازی در تصاویر منتشر شده از حمله روسیه به اوکراین متوجه علامت Z روی کامیون های نظامی روسیه شده‌اند. معمولا در بازی‌ها و دنیای سرگرمی علامت Z به زامبی‌ها برمی‌گردد و همین علامت دلیلی شده تا وجود این علامت روی وسایل نقلیه جنگی روسی تبدیل به موضوع بسیاری از بحث‌ها شود.
روی کامیون‌هایی در عکس‌های تجهیزات جنگی روسی دیده می‌شوند حرف Z در یک مربع قرار گرفته و به گونه‌ای درج شده تا کسانی که از بیرون کامیون را مشاهده می‌کنند بتوانند آن را ببینند. Aric Toler به عنوان یکی از اولین خبرنگارانی که حمله روسیه را اطلاع داد، برای 8 سال در حال پیگیری و بررسی ارتباطات میان روسیه و اوکراین بوده و می‌گوید تا به حال چنین علامتی را ندیده است. او می‌گوید بدترین حالت ممکن را تصور کنید.

برخی دیگر از متخصصان این حوزه می‌گویند این تصاویر مربوط به کامیون های نظامی روسی نبوده و بدین معناست که تمامی مراحل آماده‌سازی در ارتش اوکراین کامل شده‌اند. همچنین در حملات هوایی قابلیت تشخیص نیروی خودی از غیر خودی چندان ممکن نیست، آن هم زمانی که تانک‌ها و کامیون‌های روسیه و اوکراین به یکدیگر شباهت زیادی دارند. بنابراین این علامت به منظور عدم اشتباه گرفتن نیروی خودی با دشمن درج می‌شود.
 
 
در مصاحبه‌ای که با International Business Times انجام شد، آقای David Kime که پیش از این مامور بخش هوش مصنوعی بوده ادعا می‌کند این علامت به نام رییس جمهور اوکراین برمی‌گردد، یعنی حرف اول فامیلی Volodymyr Zelenskyy که رییس جمهور وقت این کشور است. همچنین Z می‌تواند بدین معنا باشد که دیگر هیچ راه برگشتی وجود ندارد.

متخصص مسائل دفاعی روسیه، Rob Lee توییت کرده است:
به نظر می‌رسد نیروهای روسی در نزدیکی مرز در حال درج علامت Z روی کامیون های نظامی روسی هستند. این علامت ممکن است به ماموریت و وظیفه متفاوت این کامیون‌ها برگردد.
با این وجود هنوز هیچ کدام از این تئوری‌ها اثبات نشده‌اند. این تصاویر دقیقا پس از زمانی که سخنگوی سلامت انگلستان حمله روسیه به اوکراین را تایید کرد منتشر شدند.
کاروان نظامی روسیه در نیمه شب ۲۱ فوریه با دستور ولادیمیر پوتین از مرزهای قانونی دو کشور عبور کرده و طبق ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، در یونیفرم‌ها و وسایل نقلیه نظامی در حال حرکت به سوی دونتسک هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار