زخم بی‌مهری شهرداری تبریز بر تَن خانه ستارخان و باقرخان

1400/12/08 - 09:46 - کد خبر: 59591
خانه باقرخان

نصر: رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبودی فضای کسب و کار، گفت: در سال‌جاری ۴۰ میلیارد تومان برای حوزه گردشگری تبریز تخصیص یافته بود که در بودجه سال آینده این مبلغ به ۶۰ میلیارد افزایش یافته است.

به گزارش نصر، سیدکاظم زعفرانچیلر امروز در پنجاه و هشتمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر تبریز اظهار کرد: ترمیم بعد گردشگری فرودگاه از اولویت‌های کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری است، چراکه ما در تبریز غرفه‌ای برای معرفی شهر نداریم.
وی در ادامه‌ سخنان خود‌ افزود: بحث روشنایی فرودگاه هم تا درب خروجی بوده که پیشنهادم این است تا میدان آذربایجان این روشنایی ادامه یابد.
زعفرانچیلر در بخشی از سخنان خود نیز اضافه کرد: هیچ‌گونه معرفی در خصوص تبریز در فرودگاه دیده نمی‌شود و مدخل‌های ورودی هم وضعیت چندان خوبی ندارد.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: مرمت خانه‌های تاریخی، تولید محتوای گردشگری، معرفی تبریز در ورودی‌های شهر به‌ویژه فرودگاه، بخشی از پیشنهادات کمیسیون گردشگری برای رونق حوزه گردشگری در تبریز است.
وی در بخشی هم یادآور شد: در سال‌جاری ۴۰ میلیارد تومان برای حوزه گردشگری تبریز تخصیص یافته بود که در بودجه سال آینده این مبلغ به ۶۰ میلیارد افرایش یافته است.
زعفرانچیلر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در خصوص مرمت خانه‌های تاریخی طرحی با عنوان صندوق مرمت، احیا و بهره‌برداری بناهای تاریخی شهرداری تبریز ارائه می‌دهیم تا هر ماه بخشی از بودجه به این صندوق اختصاص یابد، این صندوق می‌تواند به یک عمل مداوم تبدیل شود تا اماکن تاریخی احیا و مرمت‌اش به یک جریان دائمی تبدیل شود.
رسول برگی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در حوزه گردشگری ساختمان‌ها و ابنیه‌های قدیمی بوده که در این راستا ردیف بودجه‌ای برای مرمت‌شان نبوده و بهتر است در این راستا اقداماتی صورت گیرد.
فریدون بابایی‌اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این‌باره بیان داشت: خانه منتسب به باقرخان یکی از دغدغه‌هایمان بوده که حدودا نزدیک ۵ هزار متر عرصه وجود دارد که اگر ما بخواهیم در آن محل عملیاتی را اجرایی کنیم شامل دو قطعه می‌شود که با تملک دو خانه اتفاق چندانی در آن محل رخ نخواهد داد، باید ۸ باب خانه تملک شود.
وی خاطرنشان کرد: خانه ستارخان هم که قبلا شهرداری منطقه ۴ در آن محل دو خانه را تملک کرده، اگر قرار است در این خصوص اقداماتی عملیاتی شود بهتر است ۱۰ منزل مسکونی تملک شود، پیشنهادم این است در تبصره‌ای تا سقف ۵۰۰ میلیارد در حوزه تاریخی به شهرداری مجوز دهیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار