بعثت بزرگترین شهرک صنعتی آسیا / صنعت تشنه عارضه‌یابی و کار علمی است

1400/12/07 - 11:22 - کد خبر: 59542
عکس

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از شهرک صنعتی بعثت به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قاره آسیا یاد کرد و گفت: ایجاد صنایع دارای ارزش افزوده و تکمیل زنجیره کامل تولید، در افق 10 ساله این شهرک صنعتی قرار دارد.

به گزارش نصر، صابر پرنیان در حاشیه عقد تفاهم‌نامه همکاری دو‌جانبه بین سازمان صمت استان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در جمع مدیران دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با بیان اینکه جهت‌دهی، سرعت‌دهی و هماهنگی بیشتر سه مؤلفه اساسی در برنامه بلندمدت سازمان صمت استان برای صنعت و تولید قرار دارد؛ اظهار کرد: صنعت تشنه عارضه‌یابی و کار علمی است.
وی با اعلام آمادگی برای ایجاد رابطه عمیق و موثر بین صنعت و مراکز علمی استان ادامه داد: محیط‌های کسب و کار به کلاس‌های پژوهش، نوآوری و خلاقیت دانشجویان و هیأت علمی تبدیل می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه سیمای صنعت استان در کشور گفت: در صنایع مهم نظیر ماشین‌سازی، قطعه‌سازی، شیرینی و شکلات، صنایع فولادی، فرش و صنایع‌دستی، آجیل و خشکبار، مواد معدنی رتبه‌های نخست کشور را داریم.
پرنیان از شهرک صنعتی بعثت به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قاره آسیا یاد کرد و بیان داشت: ایجاد صنایع دارای ارزش افزوده و تکمیل زنجیره کامل تولید، در افق 10 ساله این شهرک صنعتی قرار دارد.
رئیس سازمان صمت استان با اشاره به عقد تفاهم‌نامه آموزشی با دانشگاه آزاد تبریز در حوزه کفش و چرم یادآور شد: هفتاد درصد صنایع تولیدی چرم در آذربایجان‌شرقی است و برگزاری دوره‌های آموزشی دانش‌محور برای فعالان صنعت چرم و کیف و کفش استان توسعه و شکوفایی این صنعت مهم را در پی خواهد داشت.
تفاهم‌نامه همکاری علمی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله، سیاست‌های کلی نظام و در راستای اجرای سند تعالی و تحول دانشگاه آزاد اسلامی در جهت بهره‌مندی مستمر و نهادمند از خرد جمعی و برقراری ارتباط موثر دانشگاه با صنعت و جامعه و به منظور ارتقاء توان علمی اعضا، مدیران، متخصصان صنایع و کارخانجات مختلف و محققان صنعت و معدن در مراکز تحقیقاتی، آموزشی، صنعتی و خدماتی و آموزش کارکنان بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی با هدف افزایش سطح دانش و مهارت‌های شاغلین به منظور ایجاد و گسترش و همفکری و همکاری‌های آموزشی و پژوهشی فی‌مابین و ارتقاء کمی و کیفی اهداف و برنامه‌های مشترک منعقد شد.
همچنین در این مراسم از لوح یادبود اولین انجمن علمی تخصصی در حوزه چرم و کفش رونمایی رونمایی شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار