معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز:

بیش از هفت هزار داوطلب در آزمون دکترای سالجاری در آذربایجان‌شرقی رقابت می‌کنند

1400/12/05 - 10:28 - کد خبر: 59473
آزمون دکتری

نصر:  معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز گفت: آزمون دوره.های دکتری (PH.D) سال ۱۴۰۱ در آذربایجان‌شرقی با رقابت ۷۹۴۳ داوطلب همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ششم اسفند ماه در هفت حوزه‌ی اصلی استان برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، مصطفی صحرایی در خصوص آزمون دکترا ۱۴۰۱ اظهار کرد: آزمون دوره‌های دکتری (PH.D) سال ۱۴۰۱ با رقابت ۷۹۴۳ داوطلب در استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود که از این تعداد شرکت کننده ۳۱۸۷ داوطلب زن و ۴۷۵۶ داوطلب مرد هستند و به عبارت دیگر از این تعداد حدوداً ۴۰ درصد را زنان و ۶۰ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.
وی افزود: ۶۴۹۳ داوطلب آزمون دکترا در شهر تبریز رقابت می‌کنند که از این تعداد حدود ۴۰ درصد را زنان و ۶۰ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.
به گفته وی؛ ۱۶۰۰ داوطلب دکترا نیز در دانشگاه تبریز در سه دانشکده شیمی، مهندسی عمران و مهندسی برق رقابت خواهند کرد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز با بیان اینکه این آزمون در سه شهر تبریز، مراغه و مرند و در هفت حوزه‌ی امتحانی استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: در شهر تبریز پنج حوزه دانشگاه تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، دانشگاه پیام نور و مرکز علمی کاربردی ماشین سازی به‌عنوان حوزه‌های امتحانی داوطلبان در نظر گرفته شده‌اند.
وی متذکر شد: داوطلبان حتما شب قبل از آزمون، محل برگزاری آزمون را شناسایی کرده و کارت ورود به جلسه را به همراه وسایل ضروری برای آزمون اعم از مداد سیاه نرم و پاک کن، کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی (کارت ملی یا شناسنامه عکس دار) آماده کنند و در زمان‌های مقرر و تعیین شده به محل حوزه‌های امتحانی مراجعه کنند.
لازم به ذکر است؛ داوطلبان از آوردن وسایل ممنوعه اعم از موبایل و دیگر وسایل الکترونیکی، جزوه، کتاب، خوراکی و ... به محل آزمون جداً خودداری کنند؛ در صورت مشاهده به‌عنوان تقلب و تخلف تلقی خواهد شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، داوطلبان با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی http://www.sanjesh.org نسبت به دریافت کارت شرکت در آزمون اقدام و در صورت مغایرت اطلاعات مندرج در کارت به باجه‌های رفع نقص مراجعه کنند که شروع آزمون راس‌ ساعت‌ ۸:۳۰ خواهد بود و داوطلبان یک ساعت قبل از آزمون در حوزه امتحانی باید حضور یابند.
انتهای پیام/

پژوهشیار