خبر/

سبحان اللهی: شورا، شهرداری در شان تبریز انتخاب کند

1400/12/04 - 23:43 - کد خبر: 59469
محمد علی سبحان اللهی

نصر: محمدعلی سبحان اللهی با ابراز تاسف از رویدادهای اخیر شهرداری و شورای شهر تبریز در ارتباط با استیضاح و برکناری " عباس رنجبر" شهرداری تبریز گفت: هم اکنون توپ در زمین شوراست و از آنان می خواهیم به دور از منافع فردی و گروهی شهرداری در شان و لایق تبریز انتخاب کنند.

به گزارش نصر،‌ استاندار اسبق آذربایجان شرقی در لایو اینستاگرامی نصر از اهمیت ،‌عظمت تبریز و جایگاه آن در عرصه های ملی و بین المللی سخن گفت و افزود : مسوولانی که در این شهر مسوولیت می پذیرند باید بدانند که درکجا دارند خدمت می کنند.
وی اشاره کرد : در زمان مسوولیت استانداری در سفر کاری به رومانی ، به کتابی برخوردم که یک فصل کامل آن به تبریز و جایگاه تاریخی اش پرداخته بود و این نمونه از عظمت و اهمیت این شهر است.
سبحان اللهی افزود: برای اداره و مدیریت این شهر و استان هم در شهرداری ، هم در استانداری  و هم در مجلس به انسان های بزرگ و کاربلد نیاز است تا بتواند از منافع استان دفاع و حق و حقوق آن را از مرکز بگیرد.
وی یاد آوری کرد: در زمان مسوولیت نمایندگی مجلس و استانداری بسیاری از پروژه ها و طرح های بزرگ استان مانند منطقه آزاد ارس ،‌ آزاد راه پیامبر اعظم تبریز - تهران ، صنایع پتروشیمی ، دانشگاهی و آبرسانی تبریز با پیگیری و رایزنی های فراوان از تهران اخذ شد نه اینکه به استان دادند.
استاندار آذربایجان شرقی توضیح داد که خوشبختانه امروز هریک طرح های مذکور به ظرفیت بالقوه همراه با آثار و برکات فراوان برای استان تیدیل شده و مردم از مزایای آن ها برخوردار هستند.
سبحان اللهی در باره استیضاح شهردار تبریز و تحولات شورا گفت : در عین اینکه استیضاح حق قانونی شوراست، اما در شرایط کنونی این اتفاق به نفع شهر و مردم نبوده و ای کاش اعضا محترم شورا یک فرصت شش ماهه به شهردار منتخب خود می دادند و اختلاقات خود را با حضور بزرگان شهرحل و فصل می کردند و این پسندیده و به خیر و صلاح همه بود.
وی با اشاره به نقش پر رنگ مسایل بانک شهر در استیضاح رنجبر تصریح کرد : مسایل و منافع مردم و شهر آن هم شهری به بزرگی تبریز نباید تحت هیچ شرایطی تحت تاثیر مسایل سیاسی و گروهی قرار گیرد و شهر به ثمن بخش به فروش برسد.
سبحان اللهی با تاکید بر نقش مدیریت علمی در پیشبرد امور پیشنهاد کرد همه رده های نظام اداری کشور از جمله اعضاشوراهای اسلامی و شهرداران قبل ازقبول مسوولیت حتمایک دوره آموزش های اصول عمل "علم مدیریت "  را فرا گیرند..
وی افزود : تبریز به رغم تمام شایستگی ها ،  اما امروز با مشکلات عدیده ی دست به گریبان است ، بحث حاشیه نشینی و یا پروژه نیمه کاره مقبره الاشعرا ازجمله آن هاست که آبروی تبریز را زیر سووال برده است و نیز بسیار دیگر از طرح ها مانند طرح پارک بزرگ ایل گلی ،‌ پروژه آبدار کردن مهرانه رود که حتی در زمان دولت احمدی نژاد بودجه آن تصویب شد ولی هنوز به سرانجام نرسیده است .
سبحان اللهی در همین ارتباط مسایل زیست محیطی تبریز و ضرورت توسعه فضای سبز این شهر را مورد اشاره قرار داد که به گفته وی نیازمند توجه شورا و شهرداری است.
استاندار اسبق آذربایجان شرقی ادامه داد : اهتمام به مباحث تاریخی تبریز به ویژه طرح توسعه خانه مشروطه از دیگر ضرورت های تبریز است که در صورت بهره برداری با توجه به جایگاه تاریخی آن می تواند به یکی از مراکز و ظرفیت های بزرگ گردشگری تبریز و استان تبدیل شود.
وی گفت : با توجه به سابقه مراودات تبریز با شهرهای جهان می طلبد که این مهم دوباره در دستور کار شورا و شهرداری قرار گیرد و دست کم ارتباط آن با  شهر با شهرهای باکو و استانبول تقویت شود.
سبحان اللهی در این ارتباط پیشنهاد کرد شهرداری تبریز در راستای هدف های فرهنگی و گردشگری مجموعه ی را برای استقرار نمایندگی های فرهنگی شهرهای مهم دنیا ایجاد کند.
وی با اشاره به انباشت نیرو در مجموعه شهرداری تبریز ، ضرورت اصلاح و برنامه ریزی برای استاندار سازی نظام اداری این مجموعه را مورد تاکید قرار داد و گفت : آخر چگونه است سازمانی که فقط سه هزار پست اداری دارد امروز با بیش از 14 هزار نیرو  رو به رو است .
او ادامه داد : طبیعی است که در چنین شرایطی همه بودجه شهرداری صرف تامین حقوق و مزایا شود و پروژه های عمرانی بر زمین بماند و نتیجه اینکه مردم بد بین شوند و برای پرداخت عوارض مردد و سست شوند.
وی اظهار کرد : امروز بر خلاف گذشته مردم به واسطه فراوانی رسانه ها به ویژه فضای مجازی به خوبی از مسایل و عملکرد مسوولان آگاهی دارند و نسبت به خوب و بد واکنش نشان می دهند و  نباید کاری کنیم که اعتماد آنان سلب و به نظام بدبین شوند.
سبحان اللهی با اشاره به تنوع و فراوانی وظایف شهرداری بلاتکیف ماندن این مجموعه را به صلاح شهر ندانست و خواستار تسریع در انتخاب شهرداری متناسب با قد و قامت تبریز شد.
استاندار اسبق آذربایجان شرقی درباره شاخص های شهردار برای تبریز گفت :  فارغ از معیارهای کلیشه ی،  شهردار تبریز باید فردی کاربلد و در حد و اندازه و عظمت تبریز باشد و بتواند با شجاعت در برابر خواسته های ناصواب برخی باندهای قدرت ایستادگی کند و حافظ مناقع مردم و شهر باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار