در دومین همایش تجلیل از کارآفرینان صنعت کفش تبریز مطرح شد: 

صنعت و دانشگاه در کنار هم تحول آفرینند/ 60 درصد کفش کشور در تبریز تولید می شود

1400/12/04 - 22:10 - کد خبر: 59466
عکس

نصر: قطعا حضور صنعت و دانشگاه در کنار یکدیگر می‌تواند تحول آفرین باشد. 

به گزارش نصر، دومین همایش تجلیل از کارآفرینان جوان صنعت کفش تبریز ظهر امروز چهارشنبه 4 اسفند در دانشگاه آزاد برگزار شد. 

همایش امسال تجلیل از کارآفرینان جوان است 
"عین اله حسین زاده" دبیر همایش تجلیل از کارآفرینان صنعت کفش تبریز ضمن خوش آمد گویی به میهمانان این همایش، گفت: اولین دوره همایش، سال گذشته با تجلیل از پیشکسوتان برگزار شده بود، امسال نیز در دومین همایش از 18 کارآفرین تجلیل می شود.

صنعت و دانشگاه در کنار هم تحول آفرینند 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در این همایش به پیوند دانشگاه با صنعت پرداخت و افزود: چند سالی است که دانشگاه آزاد اسلامی به کمک اهالی صنعت کفش توسعه ای در برنامه های خود گنجانده است.
"عزیز جوانپور" ادامه داد: قطعا حضور صنعت و دانشگاه در کنار یکدیگر می‌تواند تحول آفرین باشد.
وی اضافه کرد: دانشگاه و صنعت می‌توانند کار هایی انجام دهند که در توسعه کفش با افزایش صادرات و تولید روبرو شوند. 
وی تاکید کرد: دانشگاه و صنعت باید در کنار هم قرار بگیرند تا پیشرفت حاصل شود.

ورود دانشگاه آزاد به حوزه صنعت 
در ادامه "محمد علی اکبری" مشاور رئیس و مجری طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سخنان رئیس دانشگاه آزاد تبریز، گفت: نگاه جدیدی در دانشگاه آزاد داریم، می‌خواهیم مسئله محور باشیم و تقریبا 4 سال در این حوزه کار کردیم، منابع مالی، زیرساخت ها، سامانه ها و ابزار لازم را در دوره ریاست آقای تهرانچی انجام داده ایم و می‌خواهیم تمام قد وارد مسایل صنعت کشور ورود داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: سمت و سوی دانشگاه آزاد را می‌خواهیم عوض کرده و می‌خواهیم وقتی دانشجویان پایان نامه می‌گیرند حامیانشان پشت در منتظرشان باشد.
وی در ادامه به وضعیت صنعت کنونی کشور پرداخت و گفت: هر زمانی که به تبریز آمدم سطح پشت کار تبریزیان را دیده ام و تاسف خورده ام که چرا دانشگاه به صنعت ورود نداشته است، اینکه همه چیز اکنون سنتی باشد خوب نیست.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بی تعارف در حوزه صنعت شکست خورده ایم، در فرمايشات مقام معظم رهبری در مورد خودرو هم دیدیم.
علی اکبری در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم ورودی قوی داشته باشیم تا دانشگاه بتواند به صنعت وارد شود، ما نیز تمام قد از این اقدام دفاع می‌کنیم.

60 درصد کفش کشور در تبریز تولید می شود 
"علیرضا جباریان فام" رئیس اتحادیه کفاشان تبریز نیز با اشاره به تاریخ و اهمییت کفش تبریز، گفت: صنعتگران کفش تبریز در کتاب های تاریخ جز اولین کسانی هستند که برای خود پاپوش درست کرده اند و در دنیا معروف شد. 
وی ادامه داد: در حوزه تولید کفش در تبریز 60 هزار نفر بصورت مستقیم و 50 هزار نفر بصورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند که جمعا 120 هزار نفر ارتزاق می‌کنند. 
وی با اشاره به اینکه صنعت کفش بعنوان یکی از شغل های اصلی در تبریز است، گفت: 60 درصد کفش کشور در تبریز تولید می‌شود و از این بین بیش از 80 درصد تولیدات چرم است.
وی تاکید کرد: یکی از مزیت های بزرگ "چرم شهر تبریز" است که باعث رشد و بالندگی صنعت کفش در تبریز شده است.
وی افزود: بزرگترین کارخانه تولید چرم ایران و زیره کفش خاورمیانه، بزرگترین کارخانه مواد زیره کفش در تبریز است.
وی اضافه کرد: در دو سه سال اخیر کفش تبریز با رشد خوبی مواجه بوده است، استرالیا، کانادا و اروپا از کشور های صادراتی کفش تبریز هستند.
جباریان فام گفت: دنبال بازار های جهانی هستیم تا بتوانیم کفش تبریز را بیش از این به دنیا معرفی کنیم. 
وی ادامه داد: تامین نیروی انسانی و عدم وجود هنرستان و رشته تخصصی کفش از مشکلات ما بود که خوشبختانه با کمک مسئولین حل شد.
رییس اتحادیه کفاشان تبریز گفت: در حوزه فن آوری و آموزش حرف هایی برای گفتن داریم، از تمامی استان ها درخواست آموزش داریم که بعد از عید این امکان بوجود خواهد آمد.
وی در پایان گفت: امیدواریم به همت جوانان در حوزه صادرات در نمایشگاه های مختلف شرکت کنیم.
در پایان این همایش از کارآفرینان جوان صنعت کفش تبریز تجلیل شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار