مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر؛

بیش از یک‌هزار تن موادمخدر در کشور کشف شد

1400/12/04 - 16:10 - کد خبر: 59453
عکس

نصر: مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از کشف یک‌هزار و ۲۰۰ تن مواد مخدر در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش نصر، مسعود زاهدیان روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در تبریز اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر به قدری مهم است که رهبر معظم انقلاب طی سال های اخیر در جلسات شورا بر مبارزه با مواد مخدر تاکید داشتند و آن را به عنوان زمینه ساز سایر آسیب های اجتماعی دانستند و تکالیفی را برای رفع معضلات و مشکلات به مسئولان گوشزد کردند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین ریاست محترم جمهوری نیز از ابتدای شروع به کار تاکید جدی بر برخورد با آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر داشتند.
زاهدیان با تاکید بر اهتمام مسئولان بر مبارزه با مواد مخدر و استفاده از ظرفیت سازمان های غیردولتی در این زمینه، گفت: جمع آوری معتادان متجاهر از سطح خیابان باعث کاهش سایر آسیب های اجتماعی از جمله نزاع، سرقت، طلاق و قتل می شود.
مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در مسیر ترانزیت مواد مخدر است و این برای جامعه سالم مشکل ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌های مختلفی را در حوزه‌ پیشگیری دنبال و از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها استفاده کنیم تا این وضعیت ضمن ظرفیت سازی، ساماندهی شود.

مجوز مرکز ماده ۱۶ تبریز تا یک هفته صادر شود
استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به نداشتن مجوز مرکز ماده ۱۶ تبریز و عدم اختصاص بودجه دولتی به این مرکز با تاکید بر رفع موانع اعطای مجوز به بهزیستی استان دستور داد تا یک هفته آینده مجوز این مرکز صادر شود.
عابدین خرم با بیان اینکه از دستگاه هایی که در مقوله اعطای مجوز به وظیفه قانونی شان عمل نمی کنند گله مند هستم، گفت: این مرکز به همت شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی پابرجاست.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه هیچ نهادی نباید از کمک به مرکز ماده ۱۶ دریغ کند، افزود: مرکز ماده ۱۶ زندان نیست بلکه مرکز کسب و کار و اصلاح و درمان است و یکی دو دستگاه در این مرکز جور همه دستگاه ها را می کشند.
وی با بیان اینکه موضوع مواد مخدر شبکه ای از ترانزیت، دپو ، توزیع و عرضه است، خاطرنشان کرد: در بخش عرضه و تقاضا باید از سازمان های مردم نهاد کمک بگیریم تا قبح عرضه و تقاضا نشکند و همچنین آموزش و پرورش و ائمه جمعه نیز در تریبون ها باید در کاهش عرضه و تقاضا کمک کنند.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر کنترل مبادی ورودی و خروجی مرزهای استان، گفت: باید در خروجی مرزهای استان با نصب دستگاه های ایکس ری از خروج مواد مخدر به کشورهای همسایه جلوگیری کنیم چرا که در سفر اخیر بنده به جمهوری آذربایجان مقامات آن کشور از بایت حمل و انتقال مواد مخدر از کشور ما به آنجا گله مند بودند.

افزایش ۵۳ درصدی کشفیات در آذربایجان شرقی 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از افزایش ۵۳ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان خبر داد و گفت :بیشترین فراوانی کشفیات مربوط به مواد مخدر سنتی است.
امیر رنجبر از شناسایی ۲۰۲ نقطه آلوده در استان خبر داد و افزود: با اجرای طرح ساماندهی و صیانت معتادان متجاهر اقدامات خوبی را در زمینه عرضه انجام داده ایم.
وی مشکل اصلی مرکز ماده ۱۶ تبریز را نبود پروانه بهره برداری اعلام و خاطرنشان کرد: به همین منظور این مرکز ردیف بودجه دولتی ندارد و لازم است تصمیماتی در این زمینه گرفته شود تا این مرکز با ظرفیت در نظر گرفته شده فعالیت کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار