مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل؛

افزایش سفرهای نوروزی در اردبیل مورد انتظار است

1400/12/04 - 15:52 - کد خبر: 59452
اردبیل

نصر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: با وجود واکسیناسیون کرونا و فعال شدن دوباره ستاد خدمات سفر انتظار می‌رود با افزایش قابل توجه سفر در ایام نوروز مواجه شویم.

به گزارش نصر، نادر فلاحی روز چهارشنبه با اشاره به نشست اخیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اردبیل اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا، ممنوع شدن سفرهای نوروزی و غیرفعال شدن بسیاری از مراکز اقامتی و تفریحی، صنعت گردشگری کشور با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شد.
وی با اشاره به اینکه گردشگری یکی از اصلی‌ترین پایه‌های اقتصادی استان اردبیل به شمار می‌رود، افزود: پس از گذشت۲  سال که اقتصاد گردشگری دنیا دچار بحران شده بود، دوباره می‌توان به رشد این صنعت از جمله در استان اردبیل امیدوار بود.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل با بیان اینکه ستاد خدمات سفر این استان با تمام توان برای سفرهای نوروز ۱۴۰۱ آماده می‌شود، گفت: تدابیر و پیش‌بینی‌های لازم باید در زمینه سفرهای نوروزی حول محور شیوع ویروس کرونا داشته باشیم تا غافلگیر نشویم.
وی با اشاره به تشکیل ستاد خدمات سفر در سرتاسر استان اردبیل اضافه کرد: این ستاد در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداری‌ها و دبیرخانه آن نیز در اداره‌های میراث فرهنگی مستقر خواهد شد تا امور مربوط به آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروز ۱۴۰۱ را پیگیری کنند.
فلاحی از تدارک برنامه‌های متنوع برای مسافران نوروزی خبر داد و تشریح کرد: برگزاری برنامه نوروزگاه در محوطه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و پخش برنامه‌های گوناگون از شبکه‌های تلویزیونی با محوریت جاذبه‌های گردشگری اردبیل از جمله آنها است.
اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.
پیش از شیوع ویروس کرونا ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.
پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.
انتهای پیام/

پژوهشیار