رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

ترویج زایمان طبیعی نیازمند اطلاع رسانی عمومی است

1400/12/04 - 14:50 - کد خبر: 59449
بهمن نقی پور باسمنجی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر فواید علمی و پزشکی زایمان طبیعی ، گفت: ترویج و گسترش این نوع زایمان باید در سطح جامعه اطلاع رسانی عمومی شود.

به گزارش نصر، بهمن نقی پور روز چهارشنبه در جلسه کمیته دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی با اشاره به اهمیت تحلیل داده های آماری درباره زایمان های طبیعی، افزود: با تشکیل کار گروهی اختصاصی آمار تحلیلی درصد بالای سزارین در مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی باید بررسی و تحلیل شود تا با ارائه راهکارهای لازم آمار زایمان طبیعی در آذربایجان شرقی افزایش یابد.
وی اظهار کرد: ضروری است گروه های تخصصی زنان، بیهوشی و مامایی در جلسات ویژه گایدلاین های زایمان بدون درد را احصاء و با آموزش به ماماها در جهت ترویج زایمان طبیعی با جدیت اقدام کنند.
نقی پور با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در راستای ترویج زایمان طبیعی، ادامه داد: انتظار می رود روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی با همکاری رسانه های استان ضمن تهیه محتوای رسانه ای ترویج زایمان طبیعی در قالب آموزش های تأثیرگذار رسانه ای، نسبت به ترغیب و تشویق خانوارها و بانوان به زایمان طبیعی اقدام کند چون در حوزه  آگاه سازی و اطلاع رسانی نارسایی هایی وجود دارد که باید جبران شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت تشکیل تیمی با هدف افزایش زایمان های طبیعی در مراکز درمانی و بهداشتی، اظهار کرد: ساماندهی فرآیند زایمان طبیعی در مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی با آموزش های حین تحصیل، آموزش های مداوم و نظارت های مستمر بر عملکرد می تواند یکی از راه حل های تحقق این هدف باشد.
جواد احمدیان با بیان اینکه برنامه ترویج زایمان طبیعی با هدف ارتقای سلامت مادران و نوزادان از سال ١٣٩٣ در سراسر کشور به اجرا درآمده است، گفت: از جمله دستاوردهای این برنامه می توان به کاهش سزارین در کشور، تحول در ارایه خدمات زایمان طبیعی و برگزاری کلاس های آمادگی برای زایمان به طور رایگان در مراکز دولتی و بهینه سازی و توسعه بلوک های زایمانی اشاره کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار