مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی؛

اتمام سد گرمی چای میانه نیازمند ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار است

1400/12/04 - 11:31 - کد خبر: 59427
عکس

نصر: مدیرعامل آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح تامین آب شرب میانه از سد گرمی چای، اتمام سد را نیازمند ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار دانست.

به گزارش نصر، یوسف غفارزاده روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: در خصوص تامین آب شرب، طرح کوتاه مدت برای تامین آب در تابستان ۱۴۰۱ و درازمدت یعنی تکمیل و بهره برداری کامل از سد گرمی چای مطرح است.
وی تقویت خطوط لوله و حفر و اضافه کردن چاه هایی به مدار تامین آب برای رفع کمبود آب شرب در سال آتی را از راهکارهای کوتاه مدت عنوان کرد.
وی افزود: تامین آب با کیفیت  از سد گرمی چای از دامنه های بزقوش در درازمدت خود دارای سه طرح از جمله  خط انتقال از سد به شهر میانه در حدود ۴۵ کیلومتر است که ۴۱ کیلومتر آن به اتمام رسیده و ۴ کیلومتر مابقی نیز ظرف ۴ ماه آتی به اتمام خواهد رسید.
وی تشریح کرد: همچنین طرح تصفیه خانه با پیشرفت  مطلوب ۹۰ تا ۹۵ درصدی از دیگر طرح های پروژه انتقال آب از سد گرمی چای است که امیدواریم با تامین ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم برای تکمیل و تجهیز آن این طرح نیز در سال آتی نهایی شود.
غفارزاده گفت: سد گرمی چای میانه به همراه سد شهریار و شبکه سد آیدوغموش در سال جاری جزو طرح های اولویت دار وزارت نیرو قرار گرفته و منابع مالی مورد نیاز آنها از اعتبارات عمومی و تهاتر نفت تأمین و در ۲ سال آینده تکمیل می شود.
مدیر عامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی، ماده ۵۶ را از دیگر راه های تامین منابع مالی سد گرمی چای خواند و از اتمام مراحل استانی و کشوری این امر خبر داد.
وی افزود: به محض تایید این ام توسط رییس سازمان برنامه و بودجه، به دنبال سرمایه گذار برای نهایی شدن آب شرب میانه خواهیم بود و دولت تامین منابع مالی هزینه شده از سوی سرمایه گذار و سود آن را بعد از اتمام کار عهده دار می شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز در این نشستا، صلاح شبکه آب میانه به‌ منظور مدیریت بهتر آب در فصل گرما و پرمصرف تابستان را خواستار شد.
مسعود سعادتی بر تسریع در اجرای طرح های تامین آب باکیفیت و پایدار به منظور رفع مشکل چندین ساله آب شرب شهر میانه تاکید کرد.
انتهای پیام/ 

پژوهشیار